• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Konungen av Sverige?

F

F.d. 5322

Guest
Liksom "Ragge" letar solnedgångar, finner jag en stor glädje i att lyckas fota älgar - Skogarnas konung.
Nä, så vitt jag vet har jag inte tyskt påbrå men tycker ändå att det är ett ståtligt och fantastiskt djur!
Jag har den äran att se mycket vilt i jobbet som tidningsbud. 16 mil småvägar sex nätter i veckan. Resultatet sedan november 2010 till dags datum är knappt 100 älgar och drygt 500 rådjur. Eftersom det är den mörka tiden på året, måste de naturligtvis vara framför huven.

Många av bilderna är fotade i befintligt ljus eller med enbart bilens ljus som källa.
Hoppas att ni liksom jag, hittar något av intresse.

Jag är dessutom säker på att ni har en del att bjuda på också! :yes:

Älg_1.jpg

Älg_2.jpg

Älg_3.jpg

Älg_4.jpg

Detta är en med våra sydsvenska mått mätt, ganska bastant gosse!
Älg_5.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Konungen av Sverige?

Enligt min mening är det en fantastiskt bra bild, aake!!:yes:
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Konungen av Sverige?

Några fler. Tyvärr är de första två riktigt dåliga kvalitetsmässigt men de är ganska intressanta. Någon som är skicklig på bildbehandling, skulle kanske kunna få ett acceptabelt resultat?
Den ena är kul, med stor potential för en rolig bildtext, medan den andra är mest tragisk!

Är det till att vara höggravid, eller? (ISO 3200, 210 mm, 1/20s, f5,6)

Älg_höggravid.jpg

Som jag ser det, är det nog tveksamt om hon klarar en vinter till med tanke på vilket uselt skick hon är i nu! Hon hade dock kalv med sig. (ISO 1800, 210 mm, 1/30s, f5,6)


Älg_mager.jpg

"Pappa älg" i sista kvällsljuset.

Pappa_älg.jpg

Våren är härlig! Mat i överflöd.

Älg_mat.jpg

Dessa båda foton är tagna rakt igenom framrutan.

Älg_kalv_1.jpg

Älg_kalv_2.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen