• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vagnskadegaranti

B

Byggare Bob

Guest
Vilka husbilsfabrikat är det som levereras med vagnskadegaranti??
 

perskoglund

FD HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4533
Medlemskap
2023
Sv: Vagnskadegaranti

Bürstner leverar med 3-års vagnskadegaranti och 5-års fordonsgaranti, både bildel och bodel, på svensksålda bilar.
Mvh
Per
 
F

F.d. 50042

Guest
Sv: Vagnskadegaranti

Vår Rapido 2011 Mercedes-Benz är helförsäkrad i Länet, så döm om min förvåning när jag fick ett brev från Mercedes försäkring med följande innehåll.

"Bäste Mercedes-Benz-ägare,

Först av all vill vi gratulera till ett klokt bilköp. Med det här brevet vill vi informera om att det är vipå Mercedes-Benz Försäkring som hanterar din vagnskadegaranti de kommande 3 åren."

Är det någon mer som fått samma brev? Jag har kontaktat säljaren av bilen och de vet ingenting om det införts vagnskadegaranti på M-B.

B0sse
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.739
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vagnskadegaranti

Jag skulle nog kolla väldigt noga om vagnskadegarantin på chassiet även gäller bodelen?!
 
Senast ändrad:
I

Iveco 35

Guest
Sv: Vagnskadegaranti

Varför har ni helförsäkrat husbilen när ni har vagnskadeförsäkring:confused:
 

Svania

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
629
Kommun
Svanesund
HBK-Nr
15
Medlemskap
2024
Sv: Vagnskadegaranti

Ja du Knut ! Man får va man betalar för inte bara Vagnskadegaranti :wink:
Endast for bilar importerad av Niesmann Bischoff AB samme for den extra garanti som er en del av extrapriset for desse bilar.

Mens nesten alle andre biler er billigere i Sverige enn i Norge er det omvendt for N+B,
 
Toppen