• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vårkänslor??

H

hianders

Guest
I Korskrogen södra Dalarna 18 mars (Vårmånad enl bondepraktikan): kl 18 minus 0,2 grader och se på bilderna!! Vi får vara glada om snön försvinner till sista april! Grattis ni som ser marken nu och kanske lite blommor. Vi har ca 3 dm snö kvar, packad och med skare.

Bilderna är tagna med mobilens kamera, kanske inte de proffsigaste men innehållet syns kanske ändå :)

Trevlig helg!

fru hianders//Inger
:yes:
 

Bilagor

  • Bild0074.jpg
    Bild0074.jpg
    390,4 KB · Visningar: 2
  • Bild0075.jpg
    Bild0075.jpg
    374,8 KB · Visningar: 2
  • Bild0076.jpg
    Bild0076.jpg
    371,9 KB · Visningar: 1

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Vårkänslor??

Tänk om ändå det vore vinter i en månad till....jag har ju inte hunnit åka så mycket skridskor som jag skulle vilja...:wub:
Haha, tur att vi har olika syn på saken, annars vore det väl tråkigt! Mitt motto är: Gilla läget!:D

Kram till er,

/Ludde
 
H

hianders

Guest
Sv: Vårkänslor??

Vällkommen Ludde m familj hit - vi har garanterat snö och vinter en månad till!!!! ;)

Kram
Inger
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Vårkänslor??

Stackare, vi ser ju iaf ljuset i tunneln..jag körde fast med husbilen på campingens gräsmatta som mer börjar likna en potatisåker just nu, annars börjar det att knoppas för fullt här ner i södern.
mvh
pilot
 

Country

HBK Medlem
Inlägg
190
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2024
Sv: Vårkänslor??

Ja hianders/ inger det är synd om oss som bor sååå långt norrut
det dröjer nog innan all snön försvinner;)
Men värmen kommer nästa vecka ,så då smälter lite bort:)

Wanja
 
H

hianders

Guest
Sv: Vårkänslor??

Tänk vad sol och några plusgrader kan göra för snön!! Kl är nu kvart i ett på lördag 19/3. Hasse har påbörjat lite arbete med planering för vårens första resa när vi nu kan komma av gården. Dörren till Adde är öppen och våra mascotar är redo för avfärd.

fru hianders/Inger

Carporten har provisoriskt presenningtak och skall få ett färdigt, riktigt tak i vår!
 

Bilagor

  • Bild0080.jpg
    Bild0080.jpg
    489,3 KB · Visningar: 4

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Vårkänslor??

Hej på alla.
Ja det är rätt snön skall vara i norrland det är ok.
Men söder ut skall den inte ens finnas med på väderkartan.Fy fasiken för snöskottning men se det positivt ändå det bidrar ju till bättre kondis.
Här är det snöfritt och +15 i solen så nu får vi passa oss så vi inte åker på vätskebrist.
Groggen blir i pensionärs kuvösen i eftermiddag.Ok glömde myggen dom får ni gärna ha patent på.:)
Skämt åt sido önskar er alla en spirande vår.
2179:music-icon::wideeyed::wub:
 
Senast ändrad:

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Vårkänslor??

inte är det syd om oss norr om Dalälven!! vi har ju Frisk luft ,vit snö ,ljusa nätter , o så dom där j.a, Myggen
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Vårkänslor??

eftersom bilen ej är besiktad, så kommer vi ej ut denna helg, men whiskyn smakar lika bra på parkeringen, med handbromsen dragen, värmen är inkopplad så man parkeringscampar,, (typ bryggseglar)som när man hade båt, det är gött att leva i husbil mvh håkan
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Vårkänslor??

Guleskär i april?
Kollade läget allt är som vanligt.
Kanske vi ses där när du får släppt tampen.
Öppnade porten till pärlan vet du vad? Han skakade på sig backade en halv meter.
All:music-icon:deles för kallt sa han så jag stängde porten med orden skit i det då.
vi ses om 14 dagar.

2179
 
Toppen