• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kartuppdatering Navman

F

F.d. 18556

Guest
Hej!
Vi har en navman N60i gps från 2006,som skulle behöva en kartuppdatering,
men kan inte hitta något om detta på navmans hemsida.
Någon som vet om det överhuvudtaget går att uppdatera denna modell????

mvh Åke

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Kartuppdatering Navman

Om kartuppdateringar finns så kostar den säkert lika mycket som att köpa en ny navigator. Finns Garmin från strax under tusenlappen och uppåt.

//Tommy

F

F.d. 29925

Guest

Hade en Navman, mycket krångel och svårt, ja omöjligt, att få kartuppdateringar.
Köpte en Tom-Tom istället.
Annonsblad från El-giganten visar en Tom-Tom XL med 42 Europäiska länder för Kr.888.-.

F

F.d. 18251

Guest

Köpte i helgen en Garmin 1390T med livstid uppdatering. Pris 1995;. på Expert.
Skall också nämna att det tog 2.5 tim. att uppdatera programvara och kartdata till det senaste (utan kostnader).
Mycket lätt att göra.

Senast redigerad av en moderator:

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025

[quote=Åke o Eva;338704]Hej!
Vi har en navman N60i gps från 2006,som skulle behöva en kartuppdatering,
men kan inte hitta något om detta på navmans hemsida.
Någon som vet om det överhuvudtaget går att uppdatera denna modell???? mvh Åke[/quote]

Hej Åke!
Jag har en Navman iCN710 och försökte få nya kartor för något år sedan. Tidigare hade jag hamnat i London då jag ringde men ny kom jag till Mio (?) i Malmö där man sa att det var slut med allt till Navman och man erbjöd mig en ny Mio (?) för ett rabatterat pris.

Jag antog inte erbjudandet utan körde på gamla kartor som fungerade hyfsat och i år behöver jag inga nya.

Så här i efterhand var det ett bra beslut för kartuppdateringen kostade cirka hälften av en ny GPS i dag. Och då har den en hel del nya funktioner som jag erfarenhetsmässigt behöver.
//Conny
PS
Om du vill veta mer om Navmans öde så kanske du hitta något om du söka på North Star eller något liknande under vilket namn som den marknadsförs/des i USA.
DS

erkhu

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2087
Medlemskap
2025

Finns det någon som köpt Navman kartuppdatering N-Series 2009.xx Maps eller 2010 och inte använder Navman längre?
//Eric

Toppen