• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mobilvetta

spelman

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Falköping
HBK-Nr
5506
Medlemskap
2025
Hej på Er alla!
Vi är i den lyckliga omständigheten, att vi letar efter en ny (begagnad)
husbil. Vi har fått ett förslag på en "Mobilvetta -08!" Grymt snygg att se på, även invändigt, stor o rejäl, men.....
vet ingenting om detta märke. Nå´n som kan komma med goda råd?:)
 
F

F.d. 53149

Guest
Sv: Mobilvetta

Köpte en Mobilvetta i höstas och fick av försäljaren :))) reda på att Mobilvetta tillhör "lyxklassen", vilket jag iof kan förstå med tanke på alla saker bilen var utrustad med. Nu står "Bettan" i vinteride, men ska bli riktigt spännande att utforska till våren. Du har väl tittat på mobilvettas hemsida (Mobilvetta.it)? Inga dåliga bilar...fast då är det 2011-modeller förståss!
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Mobilvetta

Dream Mobilvetta och McLouis använder samma designer och i mångt och mycket samma snickerier men kranar och vissa jalusi är mer designade i Dream och Mobilvetta. Italiens design med Italienska tillverkare. Tyvärr blev inte Dream någon succe lite dyrare än Mc Louis och folk bar inte beredda att betala ca 100.000:- mer för i stort sett samma bil. Det är tyskbyggt som många fördrar framför både Italen och Frankrike men det som är avgörande är motor värmesystem och kyl o frys som är från samma tiillverkare på samtliga bilar.
 
F

F.d. 25193

Guest
Sv: Mobilvetta

hej det var roligt att höra eller se att vi är några som har Mobilvetta vi har köpt en 2009 Det var mobilvetta 2001 alkov.Vi har upptäckt att den är välisolerad trevligt inredd.vi har monterat glasskiva mellan förarhytt och bodel som bidrar med bra värme i bodelen.Vi är nöjda med dessa 6000 mil tänker inte byta bort den i första taget.Vi är mycket nöjda med vår husbil.
:wub::mcride:
 
F

F.d. 5361

Guest
Sv: Mobilvetta

God råd till kanske ... :)

Mobilvetta -08 i Blocket



Två år gammal med 1780mil,
ingen garanti kvar

490.000 kr

I Tyskland hos Caravaning-Sawitzki

Samma bil ny 2010/2011 för 49980 EUR = idag 443.172 kr

6228537rvo.jpg


2 års garanti och en ny husbil med finare inredning


Mvh.

Norbert
 
Senast redigerad av en moderator:

Lendag

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
20368
Medlemskap
2022
Sv: Mobilvetta

Hej. Vi köpte en 2011 mobilvetta kea p 83. Importerad våren 2013 och det är en toppenbil.Stor Qvincise säng i mitten bak och stora garderober på varje sida, Har nu problen med elen i bodelen. troligen har manöver displayen över dörrn givit upp. Har kopplat vattenpump från batteriet.mm Letar efter någon kunnin bilelektriker runt Göteborg. Mwh Lennart Martinsson 070 6151884
 

Hannelina

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15253
Medlemskap
2024
Sv: Mobilvetta

Hejsan!
Såg att ditt inlägg är det sista. jag ville bara fråga hur man gör för att lägga upp ett ämne i forumet här? Hur skickar jag ett icke privat meddelande då jag har lite frågor som hade varit toppen att få svar på!
Tacksam för svar..
Sorry att detta inte gällde ditt inlägg!

Tack igen!

Mvh, H
 
Toppen