• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ventil samt dörr

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Morning vänner.
Behöver lite tipps.
Var kan jag få tag på en magnetventil eller elstyrd ventil 12V som är ca: 1" och inte kostar en förmögenhet?
Har någon byggt om sin husbilsdör i bodelen och satt dit ett vanligt ytterdörrlås med handtag?
Ha en fin dag.
MVH KEJO20
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Ventil samt dörr

Här kommer bilderna som lovat innersidan av dörrenär ine fördig ännu.
Handtaget fattas i mitt fall har jag valt en rund knopp på utsidan.
 

Bilagor

  • CIMG0033.JPG
    CIMG0033.JPG
    920,4 KB · Visningar: 0
  • CIMG0032.JPG
    CIMG0032.JPG
    731,5 KB · Visningar: 0
  • CIMG0031.JPG
    CIMG0031.JPG
    669,4 KB · Visningar: 0

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Ventil samt dörr

Morning vänner.
Behöver lite tipps.
Var kan jag få tag på en magnetventil eller elstyrd ventil 12V som är ca: 1" och inte kostar en förmögenhet?
Har någon byggt om sin husbilsdör i bodelen och satt dit ett vanligt ytterdörrlås med handtag?
Ha en fin dag.
MVH KEJO20


Vill du ha en el-motor som bara öppnar/stänger låsflärpen på dörren ? Då finns det en billigt grej som kan fungera .
En vanlig centrallåsmotor till en Volvo 740 en pasande för det är denna för 89:- och den ser identisk ut som på Volvo 740 .

Centrallåsmotor - Vikinglarm AB som dom skriver : En centrallåsmotor för de bilar som saknar motor i förardörren, ex. Volvo 740 .

Jag fick montera detta då jag monterade larm med fjärrkontroll och innan låste alla dörrar utom förardörren som då saknade motor.
 
Toppen