• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Så är det Milano är rätt Bilderna visar katedralen i Milano, La Scala samt Castello Sforzesco.
Paret på bilden som var våra lokala guider tog f.ö med oss på en kväll till en trattoria ett par mil utanför Milano där det serverades en 28 rätters meny. Allt producerat på gården och det var magiskt. Över till Tommy :)
 

Bilagor

  • 100.jpg
    100.jpg
    806,5 KB · Visningar: 0
  • 200.jpg
    200.jpg
    367,5 KB · Visningar: 2
  • 19.jpg
    19.jpg
    302 KB · Visningar: 0
  • Trattoria.jpg
    Trattoria.jpg
    258,2 KB · Visningar: 0

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

7 rätters menyer har jag varit igenom, men 28..... Det verkar vara något för en riktig gourmand.

På tal om mat och gotiska katedraler, så lägger jag ut en bild från ett av våra favoritstopp.

Här finns, god mat, vacker gotisk katedral och en ställplats/camping mycket centralt och vackert belägen.

DSCN0208.JPG

Några förslag?

Tommy
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Nu har min riktiga dator kommit så nu kan jag lägga in en bild. Tyvärr kom inte laddningskabeln med så det får gå snabbt.

Metz är inte med i "Lilla Moselboka" men snart är jag förhoppningsvis på väg till Frankrike och då får den staden en naturlig plats i nästa bok som ska handla om allt möjligt franskt där även vinerna får en roll. Jämfört med vinerna i Moseldalen så kommer det naturligtvis att bli en utmaning. Ingen av böckerna är några vinböcker i egentlig mening utan snarare reseguider. Nästa bok ska bl.a. beskriva några fina, riktigt fina gratisvägar genom Frankrike för övervintrare och andra. Nog om detta! Jag är inte där än.

Tråkig bild men jag tog vad jag har. Var ligger den här bensinstationen?

hu.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Schweiz, Norditalien, Frankrike... pelj... pejl... Annecy? Annecysjön.

Jappe
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Sade till hustrun att bara Jappe vaknar så tar han den, trevliga platser runt denna sjö o klart vatten.

Jappe får spåra vidare.

Leif
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Det trodde jag inte men jag kände igen atmosfären på något sätt. Be mig inte förklara men de som har varit i Annecy kanske förstår vad jag menar. Jaha, då får jag plocka fram datorn för att leta bilder. Återkommer snart om inget oförutsett inträffar vilket det i och för sig alltid gör.

Jappe
 
Toppen