• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.503
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Jag tänkte bygga om våra Dometic RM7651L kylskåp till automatiskt energival men delarna kostar i sverige 2640 kr,,det är för mycket för bekvämligheten. Jag funderar om någon här i klubben har vetskap om företag i Tyskland som säljer detta?
 
F

F.d. 29876

Guest
Sv: Kylskåp

Hej,

Jag byggde om mitt Thetford-skåp.

Köpet ett nytt kretskort för automatik hos husbilsförsäljaren på Hammarö, kostnad 1465 kr.
Tittade på internet på reservdelsförteckningen för kylskåpstypen och uppgav artikelnr för automatikkortet till försäljaren. Fick kortet nästa dag. Lätt att byta. Exakt samma utseende på kortet som det gamla (nog bara ett annat program i kortet).

Mvh Bengt
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Kylskåp

Bra gjort hoppas att det blir en rörelse att inte beställa till närma 100% högre kostnad.
Som en person säger som importerar olika elektronik att problemet är att vi svenskar är för vana att betala för mycket.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.503
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåp

Hej,

Jag byggde om mitt Thetford-skåp.

Köpet ett nytt kretskort för automatik hos husbilsförsäljaren på Hammarö, kostnad 1465 kr.
Tittade på internet på reservdelsförteckningen för kylskåpstypen och uppgav artikelnr för automatikkortet till försäljaren. Fick kortet nästa dag. Lätt att byta. Exakt samma utseende på kortet som det gamla (nog bara ett annat program i kortet).

Mvh Bengt

Nu gjorde jag som du “Urszula” letade fram artikelnummer på internet och ringde till husbilsförsäljan i Västerås och beställde ,,, så kosta det bara 1123 + frakt:twitcy: ,,priset 2640 kr fick jag av Electrolux servis i Västerås som Dometic.com rekommenderade. 100% högre [SIZE=+0]pris:confused::mad::mad:[/SIZE]
 
Senast ändrad:
Toppen