• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Luftfjädring?

F

F.d. 7323

Guest
Hej. Vi har bytt till en Adria Coral S670 SL. Automatlåda och chassi 40 Maxi. När vi kollar tillval som vi inte gjort såg vi att det fanns Alko air top luftfjädring för en blygsam summa i sammanhanget. Borde vi lägga till det?
 
F

F.d. 29953

Guest
Sv: Luftfjädring?

Luftfjädring är helt outstanding, Du får en helt annan bil.
mvh cegecc/Christer:wub:
 
F

F.d. 7502

Guest
Sv: Luftfjädring?

Luftfjädring är kanon, man pumpar upp efter hur mycket man lastat, går även att justera under körning, helt outstanding känsla, så kan du styra höjden på bilen bak-blir som en inbyggd nivåkloss ibland.
 

tinagust

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4928
Medlemskap
2024
Sv: Luftfjädring?

Hej!
Grattis till den nya bilen.
:msn_sunglasses::msn_sun:
Med garage där bak i bilen finns risk för att det lastas in
en hel del bra att ha prylar så att bilen blir baktung
Blir en helt annan bil att köra med luftfjädring.

Vi hör av oss
Hälsningar Christina / Bernt
från Bolnuevo Spain
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Luftfjädring?

Hej
Här har du en till Karnag airlift .
/Vidhem
 
Senast redigerad av en moderator:

Sörren

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024
Sv: Luftfjädring?

Jag har också best en Corall 670SL och forskade lite om detta, ring till Adria Sverige i Tennhult och prata med Krister så raka och bra svar, det är inte den luftfjädring som man tror. Det är mer att du kan lasta mer så tynger inte bakdelen ner. Det är inte den modellen som man kan justera mm.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Luftfjädring?

En gummibälg sätts mellan fjädern och ramen så fyller man på med luft för att inte bladfjädern skall plana ut för mycket eller om det är ett Alko så läggs den oftast inne i fjädern för at styva upp den. Skall inte förväxlas med den luftfjädring som kom för ett tag sedan på Alkochassit med våg i och kostar 100.000:_ extra den är mycket mera komplex. Hade en luftfjädring på min bil och då den fylldes på med ett knapp tryck med en kompessor så blev lastförmågan och därmed nivån oförändrad men mycket mer stötig. Bra vid hästtransport mm
 
Toppen