• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Barnstol i Dethleffs 6611E

F

F.d. 529

Guest
Vi har nyligen skaffat en Dethleffs 6611E -04. Det här blir vår första säsong.
Har en dotter på två år. Hur gör vi med placering av barnstol?

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Barnstol i Dethleffs 6611E

Kan tyvärr inte hjälpa dig eftersom jag har en annan bil men jag kan skriva några rader för att lyfta upp tråden åt dig. Tror att det finns en sammanslutning av ägare av Dethleff. Sök lite på nätet.
:)

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2025

Hej!

Jag vet inte hur bälten och säten ser ut i er bil men vi har trepunktsbälten även för dom som åker baklänges så vi satte barnstolen där.

Nu är vår minsta 4 år och sitter på en vanlig bälteskudde men fortfarande baklängesåkande. När hon var yngre använde vi en rejälare bälteskudde men mer som en stol som gick att sätta bältet runt.

//Kicki

F

F.d. 529

Guest

Hej!

Tack för goda råd och tips. Vi har tyvärr inte några säten där man färdas bakåtvänd. Vi klurar vidare.

/Mvh Anna1.

F

F.d. 529

Guest

Tackar för hjälpen! Ska kolla på nätet.

/Anna!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Vi har en Dethleffs Esprit 03:a, vår som har fått sitta i framsätet bakåtvänd (ej krockkudde).
Han har suttit så fram tills nu, då vi har bytt husbil, den nya har krockkudde. Men nu är han 4,5 år, så han kan åka framåtvänd i dinetten.
Enda nackdelen med när han satt fram var sikten i höger backspegel. Det löste vi med en extra lastbilsbackspegel som vi monterade utanpå den andra.
/Annette

Toppen