• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Långholmen

roslagen

FD HBK Medlem
Inlägg
74
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
1232
Medlemskap
2023
Sv: Långholmen

Har varit på campingen i 2 år och den är perfekt när man har cyklar med. Underbara strövområden och badplatser ute på Långholmen. Men sommaren 09 när vi var där såg vi många stora råttor och det var mindre trevligt. Vet att hela stockholm kryllar av råttor. Kan man inte sätta upp fällor?
 

jonils

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2043
Medlemskap
2024
Sv: Långholmen

Det står inte på hemsidan, men det är bara 500 meter till Bolaget, om det nu kan vara någon tröst för nån. mvh kent
 

alinkan

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Sv: Långholmen

Är det en camping eller en ställplats????? av priset verkar det som en camping, brukar inte ställplats va:mad:ra lite billigare????? men det gäller inte i storstäderna eller??????
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Långholmen

Det verkar som om Svenska kommuner gärna försöker lägga sig i pris med camping men med service á la stellplats när man väl ordnat en yta för husbilar. Hur kan man bemöta den sortens attityd?

EssoJ
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Långholmen

Hej.

Måste man ha SCR-kort till Långhomen nu?

Förr måste man.

Mvh
Leif
 

Max&Kerstin

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Umeå
HBK-Nr
160
Medlemskap
2024
Sv: Långholmen

Vi har bott några gånger på Långholmen och förvånats över hur styvmoderligt Stockholm stad bemöter sina husbilsturister. Toa och duschfaciliteterna där är under all kritik, trots att man för ett år sedan bytte ut en uttjänt byggfutt mot en annan. Ofta är det ju 75% utländska husbilar där. Jag undrar inte på att tyskar med flera undrar hur det är ställt med hygienen i Sverige, man skäms ju när man möter dom i anslutning till toa-dusch och hör deras kommentarer. Om man bara ansträngde sig lite skulle man kunna höja standarden till acceptabel nivå. Till det pris man måste betala så borde det vara mycket bättre standard. Att skylla på att det är ett provisorium på en uppställningsplats för båtar hjälper inte. Jämför t ex med ställplatsen i Berlin/Spandau, en gammal kaserngård med provisoriska V-A faciliteter men oj vilken skillnad i standard.
Jag säger som én Errol: Skämmes ta mä faan!
 

Pensionär

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2024
Sv: Långholmen

Eftersom bara husbilar är tillåtna så är det väl att betrakta som en ställplats, eller?
Då kostar det dubbelt upp mot en liknande plats i tex Tyskland. Det betalar inte jag för att stå på en ställplats.
Tycker synd om dom som kommer från andra länder, dom måste tycka att det är väldigt dyrt.

Peter
 
Toppen