• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS och backkamera

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Någon som har erfarenhet av Alpine kombinerad stereo/dvd/gps/backkamera?

Min husbilsåterförsäljare vill sälja en sådan istället för separat backkamera och GPS. Fördelar/nackdelar?
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: GPS och backkamera

Tar liten plats med bara en enhet. Men om, och det förekommer, att den ena delen exempelvis DVD går sönder är du även utan backkamera under reparationstiden.

(men modern elektronik går väl inte sönder;))
 
F

F.d. 29876

Guest
Sv: GPS och backkamera

Hej,

Vi använder ena backkameran som backspegel.
Därför måste GPS och backkamera ha olika bildskärmar.

Mvh Bengt
 

laval

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1195
Medlemskap
2024
Sv: GPS och backkamera

Vi har en separat GPS som kan flyttas mellan olika bilar och en fast backamera med 2 kameror bakåt varav den ena ser rakt bakåt.
Jag tycker ni skall välja separat GPS om ni har fler bilar.Många av GPS:erna går också att använda lösa när man är ute och går.
//Lars
 
F

F.d. 53076

Guest
Sv: GPS och backkamera

Jeg har en Alpine i min bil men det har vær en del problem med ryggekamrat det hopper å det blir endel strekker. Har montert eget ryggekamra med kamra med 2 kamrar det ene kobler inn ved rygging (nærkamra) det andre kan brukes under kjøring. Har også seperat GPS en tom tom 930 foretrekker også denne foran kombiaperatet
 
Toppen