• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigering med Nokia-telefoner blir gratis

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Garmin och Tomtom får se upp. Nu blir det gratis att använda sig av navigeringsverktyget Ovi Maps med Nokias smartphones.

Nokia tar nu efter Google och gör sin navigeringstjänst fri. Nokias Ovi Maps har fungerande kartor för 74 länder och finns på 46 olika språk. För dig som befinner dig utomlands och oroar dig för höga datakostnader från lokala operatörer i samband med att du använder dig av programmet finns det möjlighet att på förhand tanka hem kartor och att på så vis använda programmet utan att vara uppkopplad.

Just nu finns programmet tillgängligt för ett 10-tal av Nokias modeller, däribland Nokia N97mini, Nokia 5800 XpressMusic och Nokia E72, med mera. Inom de närmsta veckorna kommer programmet göras tillgängligt för fler modeller enligt Nokia.

Den nya Ovi maps kan man ladda ned från Free Navigation on your Nokia. Forever - Ovi Maps eller direkt via telefonen www.nokia.mobi/maps/dl
 
F

F.d. 10627

Guest
Sv: Navigering med Nokia-telefoner blir gratis

Nokia 5800 suger bigtime, har en som jag snart la i byrålådan och köpte en Iphone istället!:p
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Navigering med Nokia-telefoner blir gratis

Men Iphone har inte Ovi Maps, vilket är en stor brist. Iphones kamera är heller inget att skryta med!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Navigering med Nokia-telefoner blir gratis

[qHar just bytt till 2 Nokia (en till mig och en till hustrun just för att få tillgång till GPS utan att behöva betala för kartorna. Perfekt om vi kan tillgång till navigeringstjänsten oxå utan kostnad!
:D
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Navigering med Nokia-telefoner blir gratis

Fungerar ypperligt och har dessutom ett trevligt gränssnitt....
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Navigering med Nokia-telefoner blir gratis

Jag blev positivt överraskad över snabbheten att hitta nya platser. Det räcker att söka på en gatuadress så får du upp de 20 närmaste adresserna i världen på bara en sekund. Imponerande!

Det är lätt att ladda ned alla kartor man behöver. På så sätt blir det inga datakostnader.

Man kan också lägga in sina favoriter via Ovi Maps på datorn och därefter synkronisera med mobilen.
 
F

F.d. 10329

Guest
Sv: Navigering med Nokia-telefoner blir gratis

Nokia har fått till det riktigt bra! Det är nog det snabbaste navigationsprogrammet hittills. Åtminstone tills Google Maps Navigation kommer till Sverige.
 
Toppen