• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ambulansen!

F

F.d. 22252

Guest
Sv: Ambulansen!

Jag skulle tejpat runt om och använt sikaflex, när man sedan monterat och tryckt ner det hela så att sikaflexen kommit ut är det bara att dra loss tejpen innan det härdat.
Rent och snyggt och sitter ordentligt fast.
 

Storpontus

FD HBK Medlem
Inlägg
1.062
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Sv: Ambulansen!

Rivröret kom med posten.

Blir bra placering då man når torkpappret både från pentryt, utifrån o när man brukar Portapottin.
Och sopnedkastet alldeles nedanför.

Någon form av hållare som håller rullen på plats när bilen är på färd skall till sen.


IMG_5168.JPG

IMG_5167.JPG

IMG_5166.JPG
 

Storpontus

FD HBK Medlem
Inlägg
1.062
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Sv: Ambulansen!

Nu kan man snart koka kaffe :)
Alltid extra tillfredsställande att montera dit saker som syns.



IMG_5172.JPG





Parallellt med inredningen har vi letat fram luckor o dörrar till bilen.
En del slipa å måla på dessa innan de skall monteras. Detta är en av lastluckorna som jag gjorde det mesta på för så där 16 år sen. Eller om det var 17? tiden går fort :wink:

IMG_5184.JPG
 

Bilagor

  • IMG_5161.JPG
    IMG_5161.JPG
    1,8 MB · Visningar: 10

Storpontus

FD HBK Medlem
Inlägg
1.062
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Sv: Ambulansen!

Några timmars jobb i kväll.

Hyllplan till skåpen under vasken och Toa tronen färdiga för färg.

Har växt fram en plan att Ambulansen skall vara ute på vägen till v:a 31.
Kämpa, kämpa....

IMG_5205.JPG

IMG_5206.JPG
 

Storpontus

FD HBK Medlem
Inlägg
1.062
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Sv: Ambulansen!

Lådan för portapottin klar. Och även de hyllplan m.m. till skåpen under vasken som jag fixat med.

IMG_5243.JPG

IMG_5244.JPG


Börjat med elen igen. Tar ett tag att komma in i det jag jobbade med för ett halvår sen.

Kopplat färdigt Ebensprakaren och provkört den med sitt reglage och temperatur givare. Funkar klockrent.
Och värmespridningen via kanaler under kök o soffa verkar också vettigt. Men jag får nog vänta med slutgiltigt resultat tills bilen står ute i kylan o inte inne i ett varmt garage som nu.
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Ambulansen!

Funderade lite på din pappershållare, fick ju problem själv när jag tömde min kassett i golvbrunnen det blev ett ordentligt stopp ville helst inte använda toaletten. Tvättmaskinen är ju kopplad till golvbrunnen utan problem.
Problemet verkade vara Lambi toalett papper som medföljde bilen när jag köpte den. Har sedan använt annat papper utan problem.
Det pappret som man köper till hållare brukare vara våtstarkt och löser inte upp sej och kan vara svårt att få ur din portapotti, det blir en stor klump.
Bara ett skit tips.
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Ambulansen!

Jo beträffande dina foton ladda in dom i datorn först då ser du om de är rättvända och går att vända med ett klick, tar man dom direkt från kameran eller telefonen blir det lät vridet.
 

Storpontus

FD HBK Medlem
Inlägg
1.062
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Sv: Ambulansen!

Alldeles rätt Bengt. Inget våtstarkt papper i portapottin.
Vi planerar bara att använda den för att göra nummer ett på nattetid och liknande. O då kan man med fördel kasta pappret i sopan o slippa ha ner det i toatanken.
I de fall man blir riktigt risig o kistan o inte kan invänta alternativ mugg skall det finnas lite riktigt mjukt papper som funkar att kasta i toan.

Det där med de felvända bilderna är inte så enkelt. Jag laddar ner alla bilder i datorn först.
Det har varit så här till o från. Tror det har att göra med Windows dator och iPhone. Vid olika uppdateringar har det ibland blivit rätt o ibland blivit fel.

Det knasiga är att när jag tittar på bilderna i datorn är de rättvända där men när de laddas upp på forumet blir de fel.

Orkar inte rota mer i det problemet utan får försöka hålla telefon på rätt sätt när jag tar bilderna.
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Ambulansen!

Jag brukar använda ljudet för att se om det är dags att fylla, borde ju bli tystare med fjädrar om du inte har otur med egenresonans, glöm inte elkabeln den gillar ju inte vibrationer.
Antagligen är det så att programvaran för bilderna ställer till det när de laddas, laddar man upp utan att mixtra med bilderna så blir det ganska många Megabyte men när man klickar på forumet och tar egenskaper för bilderna ser man att de inte är så stora. Så antalet pixel är minskat väldigt mycket. Det plockas även bort en del annat samtidigt som man inte vill eller ska lägga upp på forumet, kanske det blir något problem där.
Ibland har jag sparat bilderna på datorn och vridit dem rätt då om det är något intressant.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ambulansen!

Bildene i dagens forum lagres både som de kommer og tilpasset til visning. Det er denne tilpassningen som ikke tar hensyn til Exif orientering informasjonen. Når en klikker på et slik tilpasset bilde blir orginalen oversendt til webleseren og mange viser da bildet snudd rette veien.
 
Toppen