• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Isolering

F

F.d. 12848

Guest
Hur isolerar man utrymmen mellan dubbelgolvet och fiatdelen på en helintegrerad husbil det är ju många fack som är tomma går det att använda vanligt byggskum husbilen är en pilot 2010
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Isolering

Du har väl värmeslingor som går ner i dubbelgolvet men om du skall isolera så använd ecoprim skivor eller om du kommer så så finns det självhäftande 3 cm mattor på Biltema .

Blir det kallt på golvet inne i bodelen eller varför skall du göra det på en så ny bil ? Den bör ju vara anpassad efter kallt klimat .

Byggskum skulle jag inte ta för det limmar sig ju fast på allt som det kommer i kontakt med och då får du aldrig bort det .
 
F

F.d. 3077

Guest
Sv: Isolering

Termo-Reflekt http://E-Butik WIEDELAND.se är ett mycket lätt formbar isolering,på ena hållet,
jag köpte en rulle 8 mm, som vi tillverkade fönstertäckning av.
Även extraisolering till takluckorna,bitar som blev över stoppades in där det behövdes extra, exempel på sidorna om instrumentbrädan .
Titta på visa min husbil ,där finns några bilder.
Bernt
 
Toppen