• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Belyst trappa för 39:- plus batterier ...

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Jag testade lite för skojs skull att montera en belysning på trappan som tänds när man kör ut trappan och fungerar det bra så skall jag köpa en LEDstipe som tål lite väta och limma på undersidan av stegen och se om man kan gå på den brytaren till trappan så den tänds när trappan är ute .

YouTube - Trappbelysninghusbil

Nu är det en vanlig IKEA belysning som köptes i Padova/Italien och tyvärr så finns dom inte i varken Sverige eller Norge .

Jag hade ju inget och göra så detta är ju bara en prototyp och vet inte hur länge strömmen håller helst skulle man ha den på fjärrkontroll eller rörelsevakt .

Belysning finns att köpa original men dom kostade 1000:-/steg samt finns det flourserande/självlysande hörn att köpa till Omnistep .

Hörnen ser ut som vanliga och "laddas" när det är ljust : fluorescent edges Sen vet jag inte hur länge dom lyser .
Så ser originalstegbelysningen ut : Set of LED's


Sen att man låter ruggigt korkad på film får en att tänka på att man kanske skall vara tyst lite mera .... (stackars mina jobbarkompisar )
 
Toppen