• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Adria 680 ST

Greger & Astrid

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2024
Nu har den då äntligen landat i Umeå med rött band och roset vår nya Husbil Adria 680 ST, Hade hoppas få hämta den före helgen för en premiär tur till Sundsvall och Ikea. Men dom hinner inte utrusta den till dess.

Greger Astrid
:twitcy:
 
Senast ändrad:

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Adria 680 ST

Grattis till nya bilen!
Trevlig planlösning tycker jag.
Önskar er många sköna resor!
M.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Adria 680 ST

Grattis säger även jag! Men för att hjälpa mig och andra i framtiden - vad fällde avgörandet på denna modellen??
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Adria 680 ST

Grattis till nyinvesteringen, Greger & Astrid!

Tills vidare är vi riktigt nöjda med vår Adriatik Coral S 650 SP -08 och fortsätter våra turer med denna. Enda saknaden är dock en väl isolerad spillvattentank för vinterbruk.

Samma fråga i övrigt från oss som från Sharky här ovan.

Önskar Er en trevlig Alla Helgons helg!
Hälsningar
Mona & Kjell
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29865

Guest
Sv: Adria 680 ST

Nu har den då äntligen landat i Umeå med rött band och roset vår nya Husbil Adria 680 ST, Hade hoppas få hämta den före helgen för en premiär tur till Sundsvall och Ikea. Men dom hinner inte utrusta den till dess.

Greger Astrid
:twitcy:
GRATTIS !!
Vi fick vår 680 ST midsommarveckan och har avverkat 670 mil just nu. Böt olja och filter
igår. En kanonbil, vi trivs alldeles utmärkt med vår. Jag har endast ett litet problem som igentligen inte har med bilen att göra. Antennen funkar bara när den har lust. Annars är allt toppen. Åkte i en Burstner T604 Harmony tidigare. Denna har en layout som passar oss mycket bättre. Som sagt GRATTIS !!!
Mvh, Hans & Lena
3555:mcride:
 
Å

åkers

Guest
Sv: Adria 680 ST

Grattis till en bra bil
Vi fick hem våran 680 ST i mitten av mars, har kört 1180 mil.
Som längst har vi varit i Abisko. Vi har bara bra erfarenheter om den.
Lycka till

Åke o Kerstin
 
F

F.d. 29865

Guest
Sv: Adria 680 ST

Hej Bengan49.
Ni har gjort ett bra var. Vi hämtade vår 680ST i juni 2009 och nu har den rullat drygt 4000 mil. Helt oklanderligt. Både i Sverige och söderut, senast i Kroatien. Vi har inget alls att klaga på. Vi har husbilat i mer än 10 år. Först i en Burstner och sedan i Adria. Vi har också varit till fabriken i Nove Mesto.
Ett tips, bli medlem i klubben Adria Nord. Där finns mycken kunskap om just
Adriavagnar. Hör gärna av dig så berättar jag mera.
Lycka till med bilåkandet.

Med vänlig hälsning Hans.
:mcride:
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: Adria 680 ST

Vår 680ST har nu rullat runt i Sverige sedan våren 2011 och ca 2500 mil. Vi är jättenöjda med vår Adria. Tänk att vi hittade rätt direkt!!!:spinny: Innan köpet sprang vi in och ut ur en massa husbilar, men till slut föll valet på Adria 680ST.
Efteråt har vi också tittat på andra husbilar (någon har sagt att efter 3:e ekipaget har man hittat rätt), men inte hittat någon bättre för vårt behov. Till sommaren 2013 monterade vi solceller och konverter 2000W, så nu är vi el-oberoende (dock icke ek-oberoende:twitcy:) Vill också nämna att verkstadskillarna där vi köpte husbilen är helt suveräna. Husbilsklubben i all ära, men de har varit fantastiskt hjälpsamma när jag kommit förbi och haft mina frågor och funderingar.
Lite synd kan jag tycka att modellen inte längre tillverkas av Adria, om jag har förstått det hela rätt.

/Bengan
Piteå
 

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: Adria 680 ST

Vår Adria 680 ST är på 3500 kg. Vi har vägt den många gånger och har inga problem med lastvikten, än så länge. Vi brukar ligga mellan 3380 o 3460 för det mesta, när vi väger oss på någon av de vågar som finns efter vägarna.
 
Toppen