• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Läckage mellan markiskassett/yttervägg

Margus

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024
Hej, har för mig att jag har sett hur man kan få tätt mellan markiskassetten och husbilsväggen, men hittar det inte. Är det någon där ute som har ett gott tips på hur man kan täta mellanrummet mellan kassett och vägg? Gummilist av något slag, kanske?
//Margus

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Läckage mellan markiskassett/yttervägg

Både Fiama og Omnistore tilbyr spesielle tetningslister som trykkes ned ovenfra. Det har tidliger blitt diskutert her på forumet,

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022

Jag köpte en plastslang på Biltema för en billig peng.
1.gif

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Jag köpte den i en tillbehörsaffär för husbilar. Vet inte var på ögonblicket men skall se om jag kan hitta kvittot.

H

hianders

Guest

Gubben är inte i närheten jsut nu men jag vet att vi köpte en list hos vår husbilsförsäljare (Kama Fritidstillbehör?) och vi har lett regndroppet från dörren till bortom densamma. Fungerar perfekt!

fru hianders/Inger

PS Det är inte samma list som Gunnar har, vi har en smal vit gummlist som vi har satt ovanför markisen! DS

Senast redigerad av en moderator:
B

Byggare Bob

Guest

Det billagste och enklaste är att gå in på en byggmarknad och köpa en bottenlist för fogning, den är celltät och finns i olika tjocklekar och kostar förmodligen bara en bråkdel mot en list hos Fiamma. Har själv tryckt ner en sådan list och den har fungerat bra under ca 2 års tid.

Toppen