• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rundgrupp i bilen

F

F.d. 1650

Guest
Sv: Rundgrupp i bilen

Har en Karmann Distance Wide Gold 96:a med U-soffa. Byggd på VW LT35 Transporter, frambyggd med 95 hk turbodiesel. Inte vacker - men vilken kvalitet. Allt fungerar trots ålder och ca 14000 mil.
 
F

F.d. 16972

Guest
Sv: Rundgrupp i bilen

Tack David för info!
Ha en bra helg alles skål!

:p
 
F

F.d. 16309

Guest
Sv: Rundgrupp i bilen

Hej igen.
Nu har jag frågan om diesel eller bensin på en äldre bil? Vilket anser ni vara bäst.
Jag har sett ett par hymer 550 på blocket vilken en är bensin och en diesel, vilket är att föredra, Finns det någon som har erfarenhet av den här bilen och vill dela med sig av det. Det vore kul att få veta lite vad vi ska titta efter osv.
Hälsningar Ullla
 
F

F.d. 28777

Guest
Sv: Rundgrupp i bilen

Hej!
Jag har också kollat runt på detta vilken planlösning i en HB och kommit till Euramobil och deras modeller med sittgrupp bak.
Deras modeller med ändelse HS & HSS har sittgrupp bak.

Och när det gäller motorval så har jag ingen erfarenhet med HB men yrkesskadan säger nog diesel och mycket cylindervolym och gärna turbo.


mvh

Björn
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 28000

Guest
Sv: Rundgrupp i bilen

Hej
Jag har en A5810 med rundgrupp bilen är reggad för 4 passagerare dvs 5 pers med föraren.
Jag har inga bälten i rundgruppen men man får sitta där ändå för man sitter inte i färdriktningen :)
mvh
Kenth
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Rundgrupp i bilen

Sofagruppe bag i husbilen - bus fra 196(4) eller dobbelt sofagrupp med utsikt frem och 2 sider.

Udestuen i gl Tjrbrg.JPG eller RPICT2002.JPG
fotograf BredoMobil

- er det hvad som søkes ?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7702

Guest
Sv: Rundgrupp i bilen

Ja visst Ulla, det finns ett hyggligt utbud med den variant du avser, bara att börja leta, kan vara praktisk om man inte tycker det blir bökigt med bädda upp/ner varje morgon/kväll
Sune
 
F

F.d. 7702

Guest
Sv: Rundgrupp i bilen

Hej igen Ulla, ett lite råd då du siktar in dej på äldre vagn, Diesel är bättre än bensin, starkare motor, Får jag föreslå att du köper en nyare, gärna årsmodell 2003 eller så. Finns gott om dessa i Tyskland för ca 25tusen euroSune
 
Toppen