• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

laddning bodelsbatteri

F

F.d. 27056

Guest
Hej..har problem med att bodels batteriet inte laddas...laddaren lyser och surrar men det blir inget "liv" i panelen i husbilen...220 v uttagen fungerar...har kollat säkringarna i laddaren ( 2 stycken) men inget fel på dom..den fungerade perfekt innan vinter vilan.Batteriet var nytt förra sommaren...
 
F

F.d. 11948

Guest
Sv: laddning bodelsbatteri

Har ni kollat om ni har spänning ut från laddaren ?
Skulle även kolla anslutningarna från laddaren till batteriet så det inte är dålig kontakt någonstans.
 
F

F.d. 27056

Guest
Sv: laddning bodelsbatteri

Har ni kollat om ni har spänning ut från laddaren ?
Skulle även kolla anslutningarna från laddaren till batteriet så det inte är dålig kontakt någonstans.
Hm...har kopplat på en batteriladdare på batteriet men den laddar ej...batteriet verkat kass....trots att jag köpte det förra åter..
 
F

F.d. 3077

Guest
Sv: laddning bodelsbatteri

Hej, hur har batteriet övervintrat ???,kan det ha frusit sönder om det stått oladdat och kallt till??
något har hänt för ett år gammalt batteri bör ju fungera även i år,syranivån har Du naturligtvis kollat ??.
Då är det ett nytt batteri som gäller.
Bernt
 
Toppen