• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

adria 660sl

F

F.d. 13284

Guest
har problem med strömmen, den försvinner under ett par nätter även fast vi står med laddning på!Har även provat med 2 st 80A batterier,men de håller inte, vi använde bara 2 sänglampor + värmepannan?Är det någon som har haft samma problem,kan det vara databoxen?
 
F

F.d. 5085

Guest
Sv: adria 660sl

Nu är ni säkert mer rutinerade än vi var med vår Adriatic men samma sak hände oss och vi blev mycket förbryllade och åkte direkt till vår lokale husbilshandlare och klagade. Han upplyste oss mycket pedagogiskt om att om man ställer en väska i garderoben så finns risken att den petar ner vippsäkringarna och vips blir bodelen strömlös.
Nu är detta säkert inte ert problem men kanske något lika harmlöst, d v s någon förbrukare, t ex värmen i gråvattentanken, som ni glömt stänga av?
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: adria 660sl

På vår Rapido sitter huvudsäkringarna i lastutrymmet under sängen. :swoon:
Första gången dom fick "närkontakt" med stolarna som förvaras där uppstod samma problem. :eek:

Har därför alltid för vana att kolla att den lilla symbolen för nätanslutning på displayen är tänd när man har anslutit 220V.

/Thomas
 
O

Ola o Kerstin

Guest
Sv: adria 660sl

Hej Johansson.

Hade samma fel på vår 660SL -06, när den var ny. Återförsäljaren sa att det var helt OK, så gör alla bilar! Besökte några "expertfirmor", fick höra en massa svammlande, ledsnade, och for hem och började fundera.
Då motorn var igång, då visade laddningsdisplayen, (ovanför dörren), att laddningen funkade. Då motorn stoppades och nätströmmen kopplades in, då funkade inte laddningen! Alltså, bodelsbatteriet fick laddning bara under körning, och laddades ur vid stillastående, fast vi hade nätströmmen inkopplad. OK, jag började rota i lådan under stolen där batteri och laddningsrelä finns, när jag tryckte med fingret på en kopplingsplint, som finns monterad på lådans främre sida, då funkade laddningen. Började sedan att kolla kablarna på kopplingsplintens undersida och hittade en kabel som var slarvigt intryckt i plinten, in med kabeln ordentligt och sedan har vi haft laddström hur mycket som helst.

Svårt att förklara det här då man inte är "expert", men som min läromästare sa: friskt kopplat, hälften brunnet!

Hälsningar, Ola o Kerstin
 
O

Ola o Kerstin

Guest
Sv: adria 660sl

Hej.

Att lyckas slå av strömbrytarn när man kastar in en väska i garderoben, det kan hända den bäste, det har hänt mig!!

Mvh
Ola/Ola o Kerstin
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: adria 660sl

Vi råkade ut för samma problem när vi hämtat ut vår bil -08,det var en av sladdarna till batteriet som inte var åtdragen ordentlig, efter jag dragit åt skruven så har allt fungerat. Hoppas du drabbats av ett lika enkelt fel/staffan
 
Toppen