• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var kan jag få tag i tysk campinggaz-flaska 907?

F

F.d. 9022

Guest
Jag behöver en tysk gasflaska "Camping Gaz 907" till min nyinköpta Ford Transit Nugget.

Campingvaruhuset.se har flaskan i sin webb-butik men jag har just fått besked den inte längre finns kvar i sortimentet.

Tidigare har jag frågat på några svenska husbilsfirmor som importerar bilar från Tyskland.

Kan någon ge mig ett bra tips?

Lars i Simrishamn
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Var kan jag få tag i tysk campinggaz-flaska 907?

Va är det för flaska eller vad skiljer från en "vanlig" 11kg tysk stålflaska undras?
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
683
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Var kan jag få tag i tysk campinggaz-flaska 907?

Jag har precis kommit tillbaka från mitt garage där jag har en flaska du söker 907 som är full och plomberingen obruten, men jag bor i Uppsala. Jag vet inte hur den kan komma till Simrishamn med tanke på brandrisken
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Var kan jag få tag i tysk campinggaz-flaska 907?

Är det inte enklare att skaffa ny reduceringsventil och slang, och sedan gå över till svenska 2 kg-flaskor? Dessa går ju att byta överallt.
 

Homecar

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Olofström
HBK-Nr
225
Medlemskap
2024
Sv: Var kan jag få tag i tysk campinggaz-flaska 907?

Hej
Kolla på blocket Blekingedelen.Jag såg annons från Gasollennart i Norje där han hade även utländska flaskor till salu
 
F

F.d. 9022

Guest
Sv: Var kan jag få tag i tysk campinggaz-flaska 907?

Hej larsemil!
Det verkar som jag skall till Stockholm helgen 9-10 maj och borde då kunna ta mig till Uppsala. Är du hemma då? Och hur mycket vill du ha för din flaska?
Hälsningar/Lars 0414-12412
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
683
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Var kan jag få tag i tysk campinggaz-flaska 907?

Jag blir glad om om du ger mig 300 kronor. vi kommer att vara i Uppsala den helgen. Välkommen

Mvh
larsemil tel 0705532249
 
Toppen