• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dometic Kylskåp

F

F.d. 53012

Guest
Undrar om det är fler än jag som har haft problem med stängningen av det nya kylskåpet
150 liters med det låsbläck som följer med är lite vekt och håller inte emot när man har flaskor i dörren. Bygeln är av metall men allt annat som finns runt är av plast.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Dometic Kylskåp

Måtte selv justere opp høyden på døra, skrudde løs øvre festet og flyttet ned avstandstykker til jeg fikk en dør som lot seg låse.
 

svensei

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Dometic Kylskåp

Jag har lyckats kvadda en slik låsanordning utan större ansträngning. Skrev ett beskt mail till Dometic beträffande dåligt utförande på låset. Som svar kom ett litet paket med en komplett låsanordning.
 
M

Majja

Guest
Sv: Dometic Kylskåp

Morsning!
Håller fullständigt med om att låset håller dockskåpsklass. Mitt har gått sönder vid ett par tillfällen. När jag åker till min återförsäljare plockar han fram lådan med reservdelar till låset. Gissa om han är van att dra ut den lådan.
En liten fråga till er som fått nya lås från Dometic. Vilken kvalite håller dom?

Hälsningar från
Majja
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Dometic Kylskåp

Även vårt lås bleck har pajat,och vi har också fått ett nytt.Eftersom vi bor i Götet så åkte jag ut till Dometic i V.Frölunda och klagade på att dörren var svår att stänga.Dom lyfte av dörrar och justerade i höjdled,sen dess inga problem.
Anders.B
 

Bosse

FD HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Sv: Dometic Kylskåp

Hej!

Vi har en Dometic stapel med kyl, frys och gasolugn.
Så här långt har vi inga problem med låsen, men gasolugnen fungerar väldigt dåligt, den står graderad till 250 Gr, men vi har aldrig lyckats att få upp den temperaturen.
När vi försökt att laga en liten potatisgratäng i ugnen så har det tagit mer än dubbla tiden att få den färdig.
När potatisgratängen står inne i ugnen så klarar ugnen endast att komma upp i 150-160 Gr.
Electrolux service har åtgärdat ugnen vid tre tillfällen utan någon större förbättring, nu har ugnen monterats ur bilen och skickats till Dometic i V:a frölunda, hoppas att dom löser problemet.
Ett råd är att kolla effekten på Era ugnar.

Mvh

Bosse
 
F

F.d. 1649

Guest
Sv: Dometic Kylskåp

Hej.I fjol måste jag justera opp dörren för att låset skulle fungera,i februari när vi åkte ner till Spanien så hölls inte dörren fast,det ser ut som om låset år sönder så det blir väl att lägga kuddar mot dörren nu vid hemresan.
MVH Jan-E.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Dometic Kylskåp

Tack för alla svar skall kolla på det, men den ena plastbiten vid låset år lite deformerad och gängan vid skuven som håller det hela är slut. Bara att köra på......... Tack för snabba återkopplingar.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Dometic Kylskåp

Någon som kan lägga ut lite bilder på hur det ser ut?

Dom nya delarna som skickas till er är det exakt samma eller är dom modifierade?
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Dometic Kylskåp

Jag var kontakt med V Frölunda idag och dom sade att när jag bor i Linköping så tar om på Electrolux service tag i problemet, till min förvåning sade killen som jag fick tag i var bor du. Han kommer med nya grejer på Torsdag förmiddag och justerar till det hela, känns bra sen får vi se hur det blev, om inte så sätter jag en remsa av kardborrband som håller det stängt för säkerhets skull under färd. Jag återkommer med närmare redovisning.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen