Modifiering av FORD Transit med York motor -
2009-01-17, 22:01
I en annan tråd så fanns där ett intresse för mina bilder, så här kommer bilderna. Beklagar bildernas kvalité. När ni betraktar bilderna så tänk på att det är 29 år sedan detta byggdes. Trots detta så hade jag mobiltelefon som det gick att ringa ut på det allmänna riks telefonnätet med och automatiskt groggbord i förarhytten. När vi körde runt i bilens hemland så fick jag ofta tummen upp kommer jag ihåg. Där finns bildtext till varje bild.
Följande 24 användare säger Tack till Dethleffskvalite för detta inlägg:
Sv: Modifiering av FORD Transit med York motor -
2010-10-14, 21:15
Fattig som en lus, men bygga skulle man. Då är uppfinningsrikedomen som bäst.
Extra information.
Köpte bilen då den var 3år gammal med kass motor då man kört utan kylarvatten. Fixade motorn plus hela bygget. Bara jag tänker tanken idag så blir jag trött. York motorn hade en radpump som drevs av en tandad rem. Remmen gick över ett hjul med en centrifugalkoppling (rätt stor klump) som satt fast på kamaxeln till insprutningspumpen. Enligt Ford var det helt omöjligt men kamaxeln gick mitt av tre gånger för mig. Det var då jag lovade mig själv att aldrig mer köpa en Ford produkt.
Sv: Modifiering av FORD Transit med York motor -
2010-10-15, 18:59
Egentligen inte så konstigt att kunskaper om både det ena och andra verkar outtömlig på detta forum tack vare folk som ger sig på sådana här projekt! Jag är full av beundran...