• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

dubbla batteri med relän

F

F.d. 3288

Guest
jag köpte denna rean 2 hyber batteri på jula. säljaren sa att de skulle laddas i bilen. jag köpte tidigare liknanda på jula, men de laddades inte upp mellan växjö, och klinta på öland.

kan det vara så att jag måste byta alla de relä. som är i bilen. kan man byta till starka relä. så dom laddas. kan det vara att det kommit fukt.......
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: dubbla batteri med relän

hej om du körde med kylen på 12volt fanns det kanske inte så mycket ström över till batterierna ,jag kör skåpet på gasol för att all ström som bilen ger under färd ska gå till förbrukningsbatterierna,men du får väl starta bilen å mäta hur mycket det laddar eller åk till någon bilelektriker,lycka till!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3288

Guest
Sv: dubbla batteri med relän

Det var en gång då jag körde ner till Löttorp, inte räckte det med batterierna, om jag körde allt på full strömkraft, körde på redigt med Micron, kaffekokaren, tv och lite annat, varaade inte länge.

Nu kopplar jag upp mig direkt på mitt eget elverk, det väger 70 kilo.
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: dubbla batteri med relän

jag köpte denna rean 2 hyber batteri på jula. säljaren sa att de skulle laddas i bilen. jag köpte tidigare liknanda på jula, men de laddades inte upp mellan växjö, och klinta på öland.

kan det vara så att jag måste byta alla de relä. som är i bilen. kan man byta till starka relä. så dom laddas. kan det vara att det kommit fukt.......


Jag förstår inte riktigt, vad är din fråga? Kan du precisera.

// Pär
 
Toppen