• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blivande husdjur

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Nej det får vi verkligen hoppas att det inte blir men de blir nog hönsens kompisar i år igen!:twitcy:
 

Bilagor

  • råtta 010.JPG
    råtta 010.JPG
    99,9 KB · Visningar: 4

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Blivande husdjur

Svårt att avgöra hur stort djuret är på bilden, men är det en råtta eller en mus? Har ni fångat in den själva?
Om det är en råtta är det rätt bra gjort att ha fått fast den i en sån bur, för de är smarta djur, och går sällan på såna "minor", att gå in i en råttbur. De kan t.o.m. begripa att råttgift är farligt, när de ser att kompisen dött av det. Möss däremot är dumma som spån, slår fällan igen med kompisen i framför ögonen på dom, går dom glatt till nästa fälla och hamnar omedelbart i mössens himmel...
MVH Annette
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Blivande husdjur

Detta är en stor äcklig råtta med jättesvans så nu får jag lägga ut råttgift under hönshuset igen.Det gjorde susen förra året då sprang de i hönsgården o letade mat när jag var där.
Du ser en liten musbur uppepå den stora som rttan sitter i./susanne
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Blivande husdjur

Aha, nu ser jag, jo den såg lite stor ut för att vara en mus. Bra gjort att ha fångat den! Förpassa den till råttornas himmel (skonsamt)...
Huvva va äckliga dom e...Vi har också jordbruk så här e en del såna ovälkomna hyresgäster, djurfoder e nästan hopplöst att undvika spill med, och då kommer dom direkt.
Lycka till me råttjakten!
Annette
 
Toppen