• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elverk

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Är det någon som har provat elverk från Denqbar. Det är blå elverk. Förhållandevis billiga. Men är det någon som vet vilken kvalitet som elverken har. Samt hur är det att köpa från Ebay.de
Ha det
 
F

F.d. 52911

Guest
Sv: Elverk

Är inte detta det samma som JULA säljer till 2999 sek. och är rött till färgen.?
Jag har köpt en sådan och endast provkört 1 timme. Fungerade OK och med hyfsad ljudnivå.
Hälsningar
Paulkaj
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Elverk

Vi har nåt liknande Kinesiskt elverk på landet som reservkraft när/om elel går. Köpte det på Swedol och det var blilligt. Men man måste börja med att skruva fast allting ordentligt och gärna ta lite Loch-tight på skruvar och muttrar. Det har i alla fall fungerat bra de gånger vi har använt det och ljudvolymen är ok även om vårt Robin som vi har i husbilen går ljudlöst i jämföresle. Det är i alla fall lättstartat och motorn låter helt ok utan mekaniskt ljud så jag tycker att det är mycket prisvärda saker om man jämför med tex en Honda eller Robin.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Elverk

Du bör nog skaffa en "pryl" som tar bort "spikar". Har själv kört detta men jag är osäker på om det funkar i "Nyare" bilar. Finns säkert någon i klubben som har bättre svar, / Kurt.
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Elverk

Vi köpte också ett litet inverterelverket från Jula för 2999:-. Kanske lite ljudligare än Honda, men som reserv i "ödemarken" gör ju detta inget. Fungerar helt ok och är lättstartat. Hur livslängden är får väl framtiden utvisa, men vi kan ju förbruka minst tre sådana elverk, innan vi kommer upp i priset för ett av Hondas motsvarighet.
Hälsningar Mona-Lisa och Owe
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen