• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Långtidsparkering Alicante

Tomten 560

FD HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
25427
Medlemskap
2023
Vi far snart söderut för att övervintra. Då vi måste hem en sväng under jul o nyår funderar vi på att ställa husbilen på någon av långtidsparkeringarna vid Alicante airport.
Är det någon som gjort detta eller har ett annat bra tips om var o hur man bäst förvarar bilen under ca en månad där nere?
 
F

F.d. 12848

Guest
Sv: Långtidsparkering Alicante

Det finns en långtidsparkering som är inhängnad med vakt har stått där en jul kan inte telefon nr dom pratar svenska glöm inte att slå av ström vi kan´ke ses där kolla flygpriser på nordvegen flyg hälsar illåsen
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.532
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Långtidsparkering Alicante

Hej Tomten!

Jag har en kompis som har ett hus i Torrevieja. Dom brukar parkera sin personbil i 3 månader på flygplatsen i Alicante. Jag kontaktade honom och så här skriver han.

mvh - Åke

****************************

Royal Parking, Alicante Airport:
Tel: +34 965 683 360
Fax: +34 965 681 217
Mail: royalparkingalicante@hotmail.com
Mobil: +34 656 274 206 (nattetid)

De har öppet 24h och vi har aldrig haft några problem, allt fungerar perfekt och de gör även en del service ex så bad jag att de skulle tvätta bilen så att den var ren när vi kom hit igår och det var gjort (15€).
Så vitt jag vet så har de olika tariffer för vecka/månad/kvartal/år.
Ring eller maila så får du de olika alternativen, det går bra med engelska, finska, svenska, spanska och tyska.


Lycka till

:)
 

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.706
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Sv: Långtidsparkering Alicante

Hej jag har en kamrat som bor i spanien han kan tänka sig ta emot husbilar han kan också hämta o lämna vid flyget han bor i Bunjol Ö om Valencia han heter Carlos och har tel 0034667278554 han talar svenska vi hälsade på honom 07 han bor ensam o vill gärna ha besök mer frågor kontakta mig Pelle
 
Toppen