• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Namnpå relä?

F

F.d. 9232

Guest
Har en gammal VW Campmobil med två batterier, ett för bilen och ett för bodelen. Vet inte hur laddningen fungerar i andra husbilar, men här ska tydligen bilens batteri laddas först och därefter börjar bodelsbatteriet att laddas. Under semestern märkte jag att detta inte fungerade som det skulle, och efter att ha kollat upp batterierna och generatorn mm och sett att allt var som det skulle, har jag kommit fram till att det måste vara fel på det 25 år gamla reläet som ska sköta omkopplingen av laddningen mellan batterierna. Men frågan är nu - vad kallas ett sådant relä? Heter det något speciellt? Kan ju vara bra att veta när man ska försöka få tag på ett nytt. Är det något speciellt jag bör tänka på när jag byter (förutsatt att jag får tag på något)?
 
Toppen