• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Automatisk låsning av dörrar

F

F.d. 25098

Guest
Hej.

Har ett litet tips som säkert många har upptäckt redan. På våran Ducato -08 går det att ställa in automatisk låsning av framdörrar och bodelsdörr. Det låser vid ca 30 km/h och öppnas inte förrän man trycker på knappen på instrumentbrädan eller öppnar dörr inifrån.

Öppnar man en dörr inifrån förblir resten låsta.

Ett bra sätt att inte någon rycker upp en dörr vid köbildning eller att husbilen alltid är låst när man stannar för att rasta.

MVH//Peter, Coral 660 SL :eek:
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: Automatisk låsning av dörrar

Hej,

Vi har samma funktion i vår Ford 08, fast där verkar det inte gå att ställa in utan den låser automatiskt när man kör iväg, och låser upp när man stänger av bilen.
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Automatisk låsning av dörrar

Hej.

Nu har jag inte instruktionsboken framför mej men vid ljusinställningsknapparna vid vänster knä väljer ni meny och gå sedan upp och ner i menyn för att välja "typ" autolock door on/off. Har inte hittat om centrallåset öppnar vid en krock, men eftersom det är en modern bil förutsätter jag det. Det kan förstås finnas olika utföranden på Ducato, men har ni centrallåsknappar vid varningsblinkersknappen skall det säkert fungera.

MVH//Peter
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Automatisk låsning av dörrar

Hej Sussie, Bernt & Dixie.

Från det ena till det andra. Det var en mycket smart placering av papperskorgen i bodelsdörren. Är det orginal? Har samma typ av dörr, men bara ett litet fack.

Peter, Marie & Fuzzy.
 
Toppen