• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplats i Norrköping - äntligen

F

F.d. 7621

Guest
Nu börjar ämtligen Ställplatsen i Norrköping ta form.
GPS: N 58 35' 0'' E 16 12' 5''

Under vintern och våren har undertecknad idkat lobbying hos Upplev Norköping/Turistbyrån med ganska gott resultat. Ovetande om varandra hade samtidigt Elisabet Lundgren (Elisabeth&Lennart) lämnat in ett medborgarförslag där bristerna påpekats vad gäller platsens skick, skyltning, faciliteter m.m.

Nu är platsen iordningställd så den är mer inbjudande och även bättre skyltad.
Dock kommer ingen möjlighet till färskvatten eller tömning att finnas denna säsong.

Elisabeth påpekade även att vi inte är representerade i tyska ReiseMobil. Detta är nu åtgärdat och Norrköping är med från nästa utgåva.

En klar fördel med denna plats är att den ligger vid Centralbadet som har öppet sju dagar i veckan med bl.a äventyrsbad. MEDLEY Centralbadet | Centralbadet i Norrköping är badhus och simhall med gruppträning, gym, relax, solarium och äventyrsbad
Det är bara fem minuters promenad till centrala Norrköping.

Jag kommer att fylla i alla uppgifter på ställplatssidan så snart som möjligt.

Info finns på Upplev Norrköping - Norrköpings officiella besöksguide, logi, evenemang och gruppresor -Bo-Camping-Husbilsparkering i Norrköping.

Där sitter vi fyra mellan våra Detleffs och tar en invigningsfika.

Vi hälsar alla som läser detta välkomna till vårt vackra Norrköping.

Rolf Sundström (Rolf & Elsy)
 
T

TeamM&M

Guest
Sv: Ställplats i Norrköping - äntligen

Tack! Vad underbart att höra att människor jobbar för att iordningsställa och få till bra ställplatser. Och ni har gjort det i er egen hemstad! Självklart, kanske där man har kontakter och lättare vet vart man ska vända sig.

Härligt att höra att ni också själva är med och "inviger".

Vi är också från Norrköping (jobbar här, men bor i Valdemarsvik) - och kände att det är klart att man vill att ens hemstad ska ha fina ställplatser för vänner som gästar oss.

Bra gjort!
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Ställplats i Norrköping - äntligen

Nu skall jag inte vara någon glädjeförstörare, men den s.k. ställplatsen i Norrköping är bedrövlig!

Inlägget var från 2008 och jag kan konstatera att det inte blivit bättre,snarare sämre, gropigt och vid regn lerigt och eländigt. Inga bilar står där och jag förstår varför.

Sedan har man satt upp ett system med att man skall betala ställplatsen med ett SMS, priset är 60 kr. När fakturan kommer för SMS´et, så hade det gått upp till 90 kr om jag kommer ihåg rätt! Servicen med ett krångligt SMS förfarande kostar alltså 50% extra. Löjligt!

Men alldeles bredvid den s.k. ställplatsen finns det en jättestor asfalterad parkering och det är där alla husbilarna står och priset är 61 kr/dygnet. 60 kr står det att priset skall vara, men har aldrig lyckats att pricka det priset, det blir alltid 61 kr!

Nej tyvärr, idag är inte Norrköping någon aspirant på titeln "Sveriges husbilsvänligaste kommun"!
 

WIRADO

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Ställplats i Norrköping - äntligen

ja nån ställplats blev det ju inte.Men man står lugnt och centralt där,en kort prom.till C.De 8 ggr.jag stått där har inte heller jag lyckats bet. de 60 kr.man vill ha utan summan blir 61 kr.Får sättas på blåstkontot:D
 

Gurra.K

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
10296
Medlemskap
2021
Sv: Ställplats i Norrköping

Hej,
Tittade på kartan och såg en markering vid gamla teatern på Slottsgatan. Det kanske var fel men helt OK om man är beredd att betala en slant. 80 spänn för ett dygn kan man leva med när det är så centralt.
I Norrköping har man infört något som dom kallar City P som jag tror innebär att man kan byta plats inom betald tid till annan City P t.ex den vid museerna uppe vid "Strykjärnet". Klart det hade varit bra med vatten och latrin mm, men man kan inte få allt, jämt.
Trevlig sommartur alla.
 

Solrosen44

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västerås
HBK-Nr
16619
Medlemskap
2026
Vi stod vid Centralbadets p-plats under två dagar i slutet av maj och det var helt ok. Ingen som helst service men bra läge och promenadavstånd in till centrum.

//Ika
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Ställplats i Norrköping - äntligen

Ska till Norrköping imorgon. Är centralbadets parkering den bästa för en övernattning eller vet någon om det finns något annat bra ställe där vi kan stå en natt?
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Ställplats i Norrköping - äntligen

Ska till Norrköping imorgon. Är centralbadets parkering den bästa för en övernattning eller vet någon om det finns något annat bra ställe där vi kan stå en natt?

Det är nog det alternativet som gäller idag. Ganska nära centrum. Pratade med kommunalrådet Lasse Stjernkvist i våras o han sade att en ny ställplats ska vara på gång. Det behövs för Norrköping.
Lennart
 

lagerbrax

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Finspång
HBK-Nr
6595
Medlemskap
2025
Sv: Ställplats i Norrköping - äntligen

Ett alternativ är Folketspark Gratis och spårvagns Hållplats.
När ICA kvantum öppet 7 -22 alla dagar.
Vi är några som jobbar under Tekniska kontoret och har HB
tittar på ett par lägen för ställplatser som borde vara klara nästa
sommar.
MVH Christer:spinny:
 
F

F.d. 19420

Guest
Sv: Ställplats i Norrköping - äntligen

Stod på centralbadets parkering under 1 natt när det var bråvallafestivalen. Helt OK, dock så hade jag för stor lutning på bilen så gasolen kylde ej kylskåpet så bra. Hade jag ställt den på klossar så hade det vart plant.
 

Appelqvist

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
15786
Medlemskap
2024
Sv: Ställplats i Norrköping - äntligen

Han ljög, tyvärr
Nu är även halva asfaltsparkeringen byggarbetsplats föreslår om man nu ska till mitt kära Norrköping att man står vid hamnen inte speciellt trevligt men stadsnära, jobbar politiskt med påtryckningar för att få till en riktigt bra ställplats men det är TRÖGT
 
Senast ändrad:

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Ställplats i Norrköping - äntligen

Skall till Norrköping om två veckor, var är bäst att stå två nätter?
MVH KEJO20
 
F

F.d. 53165

Guest
Sv: Ställplats i Norrköping - äntligen

NU finns det äntligen en ställplats även i Norrköping. I hörnet av Södra Promenaden och Von Leesengatan, bakom Linghallen, finns plats för ca. 10-12 husbilar. OBS. Ingen service men mycket centralt placerad!
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Ställplats i Norrköping - äntligen

Har du lagt in den platsen i ställplatslistan?
Kordinater tack.
HaDe Hasse
 
Toppen