• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Björnen i Vinäs.

Bo 369

FD HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Hej!
Vi började vår resa mot norr och första anhalten var Tranemo. Där träffade vi Mr Blue med hustru, som vi pratade en hel del med om husbilslivet. Det var trevligt.
Sedan körde vi till Husvagns Svensson och gjorde av med en del pengar i vanlig ordning.

Färden gick vidare till Åmål där vi bl.a. träffade Hbk 1840 från Sala. Vi övernattade i Åmåls småbåts hamn, som önskade oss välkomna till Åmåls husbilscamping. Det var 8 husbilar som övernattade.

Vidare körde vi till Mårbacka, vilket var en upplevelse för vart barnbarnet Robin 12 år. Det åskade på avstånd och kom några droppar regn, dock inget på oss. Sen ställde vi in Gps:en på Stöllet den platsen var helt avstängd, så vi fortsatte mot Mora och stannade cirka 15 km innan Mora vid Vinäs.

Idag på morgonen när vi vaknade i skogen stod jag utanför husbilen och såg att bilarna på 45:an stannade och satte på varningsblinkers. Jag ser då en björn som skall passera vägen. Jag kallar på Robin och hustrun, men de tror att jag bara lurar dem. Först när en av bilförarna som stannat kom fram till mig och frågar om jag tagit något foto. Jag hade inte kamera ute. Föraren som frågade hade fått björnfrossa och inte lyckats ta något foto.

Nu vänta barnbarnet och jag på att vi så småningom skall få se järv och varg.

Sedan körde vi till Mora och där träffade vi Hbk 400, som vi hade ett trevligt samtal med. Efter lite promenerande i Mora och inköp av jordgubbar sitter vi nu vid Vikabyn. Här tänker vi stanna i natt. Framför oss står Hbk 1297 men eftersom det regnar så har vi ännu inte varit och pratat med dem.

Bo, farmor Anita & Robin hälsar till alla Hbk:are
 
Toppen