• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reservhjul

F

F.d. 13284

Guest
Vi köpte en Adriatik 660, mycket fin bil att kör och vistas i men skall man verkligen måste betala 6900 kr för ett reservdäck, 1000 kr för innerskärmar. Nästa bil blir nog inte en Adriatik
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.465
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Reservhjul

Köp av en däckfirma.
Har Adriatik också slutat med reservhjul? i vår ingick det.
Bosse B
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Reservhjul

Reservhjulets vara eller icke vara har debatterats livligt tidigare. Sök på reservhjul så hittar du en hel del inlägg om detta.

Det förefalkler vara mycket vanligt att bilarna levereras utan reservhjul numera. De senaste tre bilarna vi köpt har inte haft reservhjul, bara en domkraft, punkaspray och en kompressor. När hade du punka sist? När hade du punka som inte skulle gå att laga med detta kit?

Mig har det aldrig hänt. Jo, rullebören tycks inte tåla att stå ute året runt och dess hjul verkar omöjlig att pumpa upp eller laga med punkaspray.
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Reservhjul

7.000.- för ett reservhjul - alldeles för billigt!!!!!!

Skämt åsido - som Kungsbacka-bo fick jag hjälp av en annan god HBK-are här i byn, vars mössa jag bär året runt. Han är däckhandlare med sympati och ombry för klubbmedlemmar. Där fick jag köpa ett perfekt reservhjul till ett mycket humant pris. Min tacksamhet förbjuder mig att ge exakta detaljer - men det finns ju inte så många att välja bland.

De finns - de där pärlorna i tillvaron!!! Som gör att man inte ens rädes en punka.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.594
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Reservhjul

Vid en sådan här däckskada hjälper inga sprayburkar eller luftpumpar och utan reservhjul hade man istället fått bärga bilen till en däckfirma.

 
F

F.d. 12736

Guest
Sv: Reservhjul

inte heller här hjälper sprayflaskor,
 

Bilagor

  • bild.jpg
    bild.jpg
    121,7 KB · Visningar: 20
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Reservhjul

Hej Gunnar du har ju fem kvar, :D stackars oss som är fyrhjuliga:swoon:


Mvh/Gurra
 
F

F.d. 52959

Guest
Sv: Reservhjul

När vi hämtade vår nya Solifer hösten 2007 fanns ett "spraypaket" med. Eftersom vi tidigare drabbats
av sprucken fälg på autobahn/förstörd fälg och söndertrasat däck vägrade vi åka därifrån
innan vi erhållit ett riktigt reservdäck. Vilket vi också erhöll.
Det finns ingen anledning godtaga något annat, åtmonstone inte när man köper nytt.
 
F

F.d. 52959

Guest
Sv: Reservhjul

När vi hämtade vår nya Solifer hösten 2007 fanns ett "spraypaket" med. Eftersom vi tidigare drabbats
av sprucken fälg på autobahn/förstörd fälg och söndertrasat däck vägrade vi åka därifrån
innan vi erhållit ett riktigt reservdäck. Vilket vi också erhöll.
Det finns ingen anledning godtaga något annat, åtmonstone inte när man köper nytt.
Härmed avses ett komplett reservhjul.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Reservhjul

Vi väntar på en -08 Coral 660SL. Den har inget reservhjul men går att köpa till för den som vill.
 

Annika

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
1336
Medlemskap
2024
Sv: Reservhjul

Här hade det absolut inte hjälpt med sprayflaska. Detta hände på autobahn, fast vi hade reservdäck så är det inte det bästa stället att byta däck på. Vi fick ringa efter bärgare.
Däckexposion.jpg
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Reservhjul

Ja Annika det är väl så där det ser ut med en punktering på en husbil i lite fart. Är nog lugnast med ett reservhjul ändå.
Tror inte man har många meter på sig att stanna innan däcket trasas sönder helt. Fast det väger en del om man vill spara vikt.
 
T

Tommy W

Guest
Sv: Reservhjul

Vi valde bort fix and go kit. Betalade 900 kr för reservhjul till våran adriatik coral 680
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Reservhjul

Vi fick vår Adriatik Coral S 650 SP -08 levererad i påskas med både kompressor, punkaspray men även med ett äkta reservhjul. Allt ingick i köpet.
7000 kr för ett hjul verkar ju helt horribelt.
Köpte 4 st nya kompletta Michelin Snowice vinterhjul (däck + fälg) för totalt 7380 kr
på KM Däck Service i Haparanda AB.

//Kjell
 
F

F.d. 13284

Guest
Sv: Reservhjul

Ja vi har köpt en Adriatik 660 SL -08. Något reservhjul verkar omöjligt att få tag på. Har sökt på Blocket och även på Ådalens bildemontering, bilskroten har datasök på 215/70 R15 fälg men hittar ingen i hela Sverige. Otroligt.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Reservhjul

hej Annika

Vad är det för däck?
Fabrikat, extraförstärkt, regummerat??
och hur gammalt var det (ser ju nytt ut)??

gurra
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.465
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Reservhjul

Ja vi har köpt en Adriatik 660 SL -08. Något reservhjul verkar omöjligt att få tag på. Har sökt på Blocket och även på Ådalens bildemontering, bilskroten har datasök på 215/70 R15 fälg men hittar ingen i hela Sverige. Otroligt.
Vår Adriatik har 16" Fälg
Bosse B
 
Toppen