• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Batteriladdare/Återförsäljare

F

F.d. 5467

Guest
Tjena.

Jag försöker hjälpa en kompis med hans gamla VW LT-35:a Husbil med Karmanpåbyggnaden.

Hans batteriladdare av märket Calira är trasig. Var kan man få tag på en ny/beggad sådan? Gärna i Sverige eller Norge.
CALIRA

Elektroversorgung

EVS 12/12 a

Automatic

Batteriekapazitæt 60 – 120 Ah

Inn spenning 230 V vekselstrøm

Utspenning 12 V likestrøm

Behöver hjälp med en återförsäljare elller en skrot som har eller kan få tag på denna åt min vän.
Maila gärna svar.
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Batteriladdare/Återförsäljare

Hej måste de va en orginal annars kan du sätta in en ctek sålänge bra pris på
mekonomen till 15 maj
 

Bigge

HBK in Memoriam
Inlägg
816
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Sv: Batteriladdare/Återförsäljare

Lollo, har mailat en kille i Schweiz och fick följande svar från honom:

Jag ringde till Calira, och frågade, om de fortfarande har EVS 12/12 i produktprogrammet. De sade att EVS 12/12 är mycket gammal och inte längre i deras produktprogram. Gamla EVS 12/12 skulle man skicka direkt till Calira för att reparera. De har ocksa säljare i Sverige, men dom måste också skicka EVS 12/12 reparationer till Tyskland. Det är enklare att skicka den trasiga batteriladdaren dit själv. Om din kompis vill ersätta EVS 12/12 med en ny modell, så måste han också ersätta alla ledningar, och det kan bli mycket dyrt. Damen hos Calira sade att det blir lättare om man fixar den gamla.

CALIRA Electronic GmbH & Co. KG - Lerchenfeldstrasse 9 - D-87600 Kaufbeuren - Neugablonz
Telefon: +49 8341 9764-0 - Fax: +49 8341 67806
- eMail: info@calira.de

Webb: CALIRA Electronic GmbH & Co. KG

MVH
Bigge
 
F

F.d. 29537

Guest
Sv: Batteriladdare/Återförsäljare

Kolla på de olika europeiska Ebay. På franska Ebay fanns en 12/12 till salu i mars. Den gick för 110 Euro.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen