• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bildagbok

hagtor

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Boden
HBK-Nr
1823
Medlemskap
2024
Hej:
Som ny husbilsägare 14/3 -08 (tidigare husvagnsägare under 8år) vill man ju registrera alla utlägg man har, åtminstone till en början. Har sökt efter en vettig körjournal och använder Statoils gratisvariant f.n. Den är ju inte avpassad för ändamålet, mer för tjänstebil kanske. Måste tillstå att husbilsklubben har ett utmärkt forum för en färsking som mig, och tror därför att det finns bra tips om vettiga bildagböcker.
 

Lodjuret

HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2024
Sv: Bildagbok

Har själv sökt med ljus och lyckta, har inte funnit någon så jag gjorde en egen med hjälp av Excel programmet i datorn.!
Lennart
 

hagtor

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Boden
HBK-Nr
1823
Medlemskap
2024
Sv: Bildagbok

Tjaba:
Ja det verkar ju inte finnas en uppsjö av bildagböcker, kanske vi borde göra som på geocaching.se (gammal geocachare) där finns det i alla fall loggböcker att ladda hem, både i .pdf och .doc Jag menar att om man har nån vettig lösning så kanske man kunde dela med sig av den här i husbilsklubben och lägga in den under Att ladda ner
Jag kan själv försöka knåpa ihop nåt vettigt om intresse finns. Förslag på konton kunde vara, bränsle, löpande (skatt, försäkring, gasolbyte etc.), fast utrustning (som tillhör husbilen), kringutrustning (som man tar med om man byter husbil), reparation o service husdel, reparation o service bil.
Intressant vore att se om det är mer ekonomiskt än husvagn, avgiftsplatserna har blivit skyhöga här uppe i norra Sverige, exempelvis 19200 för årsplats i Riksgränsen, 9500+ El för årsplats i Abisko och vad Piteå tar idag vet jag inte, men 7800 betalade jag för säsongsplats 2003.
Torbjörn
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Bildagbok

Hagtor, jag tycker det skulle vara bra om du ville lägga ner lite krut på att skapa en bildagbok och lägga ut den här. Gör du den i Excel och med utskrivbara rutor kan man välja att fylla i dagboken i datorn (och få automatiska summeringar?) eller att skriva ut tomma blad att ha i bilen för att fylla i manuellt.

Det är säkert många som skulle vara tacksamma för detta.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Bildagbok

Hej där....här är en variant som jag precis har börjat tittat på, innehåller en massa "lullull" i programet.

Kan det vara något för den/de hugade o jobba vidare på till en gemensam HBK- dagbok ?

Mvh

kokpå¨åpj¨å 005.jpg
 
F

F.d. 164

Guest
Sv: Bildagbok

Tack för en bildagbok som verkar kona täcka det mesta
Mvh Jörgen
 

hagtor

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Boden
HBK-Nr
1823
Medlemskap
2024
Sv: Bildagbok

Hejsan alla husbilsfantaster, har legat sjuk hemma ett par dar och då passat på att knåpa ihop en lite bättre variant av bildagbok. Bara att ladda ner och testa för er som har lust. Torde fungera på excel -97 och uppåt. Kom gärna med kommentarer så man vet vad som skulle kunna förbättras.
 

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Sv: Bildagbok

Hej!
Surfade runt lite på trådar och hittade denna om husbilsdagbok.
Har det jobbats vidare på den?
kanske något att väcka till liv.
 

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Sv: Bildagbok

Hittade denna tråd inget mer tyvärr.
vet inte om programmet finns på forumet över huvudtaget.
Vore trevligt med en dagbok.
Kanske finns på nätet men har inte hittat någon tyvärr.
 

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Sv: Bildagbok

Hej!
Den boken är ju bra i sig.
Det jag är mera ute efter är en Husbilsbok.
Där det även finns mjlighet att skriva om olika sker t.ex. plater man besökt och även lägga in bilder.
Mitt tycke så är excel bokenbra men inte riktigt en resehusbilsbok om ni förstår mig rätt.
 

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Sv: Bildagbok

Ber om ursäkt för allt för lång tid för svar.
Ja access ligger nog med på något sätt.
Den är hopsnickrad av en bekant till mig men vet inte hur.
Den fungerar helt utan att du har access på datorn.
olika typer av väderlek, bilder, ställplatser, mm går att lägga in.
Jag är ingen datorguru men vore trevligt att ha tillgång till ett likvärdigt program inom klubben.
 
Toppen