• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför stänger radion efter 15 min ..?

L

Lärkan 321

Guest
Vi behöver hjälp!
Vi har en Ci Riviera Fiat 2008 med fabriksmonterad radio - som bl a regleras från ratten.

Nu har vi konstaterat ett problem som vi inte hittar någon lösning på ... radion stänger av efter ca 15 min efter att vi stannat motorn. Det går inte att vrida nyckeln "baklänges" för att få den spänning som uppenbarligen krävs för att hålla radion igång.

Återförsäljaren har inte kunnat lösa problemet - trots en hel del efterforskning. Tipset är att "slänga ut" denna radio och sätta in en annan ... i nya bilen?

I instruktionsboken till FIAT DUCATO står inte mycket om radion och inget om detta problem.
Vi har försökt på alla sätt men inte hittat någon lösningen - för det måste ju finnas en..?

Då vi är så imponerade av alla smarta och goda erfarenheter som ges på denna sida så hoppas vi att någon "klurig" medlem har ett svar.

Mvh
Lärkan
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Varför stänger radion efter 15 min ..?

2008 Mc Louis inga problem med egen installation av radio kopplad direkt till batteri som jag förordar sen gäller det att ha det berömda sunda förnuftet att inte ha på för länge har inte hänt något tillbud ännu sedan köpet. Klipp av kapel och dra direkt till batteri med en säkringshållare mellan.
 

olsborgs

HBK Medlem
Inlägg
402
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2024
Sv: Varför stänger radion efter 15 min ..?

Även idag har jag lyssnat på radion mer än två timmar i sträck när jag storstädade HB:n.

Konstigt att inte Fiat själva kan ge denna instruktion till oss sam har
den har typen av inbyggd radio.

Snart ute på vägarna igen!!

Har hittat en nackdel:
Jag måste både starta och stänga av radion
oberoende om jag startat bilen eller står stilla.

Men detta kan jag leva med.
 
Toppen