• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Omniugn

Lenoinga

FD HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
1407
Medlemskap
2021
:spinny: Eftersom man tycks kunna skriva om allt möjligt "under markisen" - från minsta småsak till aktuella ämnen - så dristar jag mig att fråga lite om omniugnen! Har tänkt köpa en och har läst om hur bra den är. Kan någon svara mig på, om ni upplever att den tar mycket gasol? Har frågat på olika inköpsställen, men ingen vet. Låg effekt i ca. 45 -60 min. måste väl ta en del på gasolåtgången, eller är det så lite, så att det inte märks? Vi planerar för ca 6 månaders boende i husbilen -- så omniugnen kommer att användas ganska mycket!
Ni som använder den; är ni nöjda med den?
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Omniugn

Hej

Vi använder vår Omniugn till att göra gratänger i. Fungerar alldeles ypperligt.
Gratängen klar på max 20-25min till skillnad mot att ha den i en vanlig ugn.
Ni lär inte ångra er vid köp. Tar inte speciellt mycket gasol på halvfart. (Har ej mätt)
 
Inlägg
716
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: Omniugn

vi anvender vor omnia til at varme færdige retter vi har med hjemmfra i.
og jeg har flere gange bagt kager i den , de blir rigtig gode.
har købt en bog i Sverige, smulpajer de blir mer end gode:yes::yes:
tror ikke der går så meget gas, for selvom jeg har bagt og lavet gratin, har vi ikke brugt mere gas en vanligt ( tror vi )
hvis I kan lide at lave mad, er der kommet en ny kogebog til omnia, med mange gode retter, købte min hos en Kamaforhandler
hilsen Marianne 788
 
Senast ändrad:

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: Omniugn

Hej alla glada!!

Vi har också köpt en "Omnia-ugn" men inte provat den ännu. Det får vänta tills bilen kommer ur vinteridet.

Vi skaffade också den tillhörande kokboken och efter att ha läst igenom recpten och tittat på bilderna, ska det bli mycket intressant att se hur resultatet blir.
Det kommer definitivt att bli mer variation i matlagningen framöver och det blir heller inte helt fel att kunna baka en kaka till eftermiddagskaffet.

Hälsn Anita o Dan
:):)
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: Omniugn

Hej Anita o Dan.
Undrar var ni köpt kokboken?
Birgitta

Hej "Birgitta o Uffe"

Vi köpte vår ugn hos en båthandlare i Malmö (Sparrholms).
Receptboken hade han inte hemma utan fick beställa den hos ugnstillverkaren och om jag inte missminner mig så slapp vi fraktkostnaden.
Boken går att beställa på tillverkarens hemsida precis som "Eva o Hasse" skriver Omnia Sweden - Hem.
Tror ockå att den går att beställa hos någon annan typ Kama eller liknande tillbehörfirma.

Hälsn Anita o Dan
:):)
 
Toppen