• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol i Norge

F

F.d. 3234

Guest
Vi skall till Norge i vinter. Är det någon som vet hur man fyller/byter flaskor där. Som jag förstått så är det inte samma fattning som i Sverige. Helt ny på ämnet gasol utomlands så jag är tacksam för all förklaring och hjälp jag kan få.

/Håkan
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Gasol i Norge

Jag hade nog fyllt upp mina flaskor innan jag åkt till Norge.
För ett par år sen så fick vi slut på gasolen och det var inte lätt att få tag på ny.
Vi hade tur att vi var på en camping där ägaren åkte bort till en fabrik och fick bytt vår flaska.
De använder samma fattning på gasoltruckarna som vi har i Sverige.
Gasolen är dyr dessutom, då betalade vi 411Nkr och det är säkert inte billigare nu.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Gasol i Norge

Det siste året har det dukket opp en kjede som fyller de fleste flasker for ca 250 NOK - men en må finne stedene - skriv ut listen på LPG Norge

Den kobling dere bruker i Sverige ser ut til å være den vi i Norge har på industriflasker.
 
Toppen