• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kablar

F

F.d. 9156

Guest
Behöver ha hjälp, det finns en kabel i två skåp en på vänster och en på höger sida, ovanför sofforna. Dom har samma färg, en är röd och den andra är svart. Det finns ingen ström i dom. Trodde det var kablar till extra högtalare, men hittar inga framme vid stereon. ÄR det någon som vet?
 
F

F.d. 9156

Guest
Sv: Kablar

Hej Bosse! Jag har plockat bort stereon och letat efter dom, men där finns dom inte. Det är svårt att följa kabeln vart det tar vägen.
 

kangas

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Norge
HBK-Nr
5323
Medlemskap
2024
Sv: Kablar

Hei!!
Du skriver ikke hvilket merke det gjelder. I min Adria er det trukket slike ledninger, og de ender i nærhetn av radioen, såvidt jeg huske under "trauet" på passasjerersiden.
Jeg har benyttet det ene settet for å føre fram "bodelsstrøm" til radioen for ikke å tappe bilbatteriet når vi camper.
Venlig hilsen
Kangas'n
 
F

F.d. 9156

Guest
Sv: Kablar

Hej! Ett stort tack för ditt svar. Det är en Adriatik som jag har. Fick ett tips idag att dom börjar tydligen under handsfacket. MVh Uffe R
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Kablar

Hej!

Sannolikt har Ni löst frågan.

Läste i Adriatikbroschyren i går att det i den Coral S 650SP -08 som vi väntar på
finns kablar dragna för högtalare, TV och solceller.

Där står även att den är förberedd för backsensor, parabol, backkamera och AC i bodel
vad nu allt detta kan innebära?! Kablar, utrymme eller fästen av något slag??

Hälsningar
Kjell M
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Kablar

Det innebär att kablar är dragna fram till tänkta ställen där hål skall tas upp för genomföringar. Det är alltså det enklaste jobbet som är gjort. Det svåra är att få igenom sladdarna och tätt efteråt. Tycker jag i alla fall.
 
Toppen