• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spontanträff i Skruv

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sitter här nu denna lite mulna onsdag och tänker tillbaka på den underbart trevliga helgen vi hade i Skriv tillsammans med vår goda vänner i Husbilsklubben. Tittar på bilderna och minns!
Att..
Egentligen hade vi knappast räknat med att komma iväg ut med husbilen ännu men Hasse var nere och testade om det gick att köra och om det skulle fungera med att ”hoppa” upp i sängen med gips på benet. Det gick alldeles utmärkt bägge delarna så det var bara för mig at börja att packa husbilen.

Vi ringde till våra vänner och undrade om vi kunde träffas till helgen. Dom blev jätteglada och ändrade sina planer för att kunna träffa oss. Jättekul, tyckte vi, och så blev det Skruv i Småland, där vi aldrig hade varit tidigare.

Torsdag var det strålande sol och det med glatt hjärta jag tog itu med uppgiften att packa det hela. Det tog lite längre tid än jag trodde men vid ca 13.00 var vi klara. En stor lyckokänsla infann sig hos oss när vi körde ut från Borås och äntligen var på väg.

Vi körde vägen förbi våra vänner för att ha sällskap till Skruvs Naturcamping. Resan hade hittills gått mycket bra med rätt många bensträckarpauser samt en hamburgerrast. Vi fortsatte sedan i behagligt tempo och kom fram någon timme innan skymningen.

Sjöarna låg spegelblanka framför i den nedgående solens milda sken och träden glödde i sina grannaste höstfärger. Denna underbara plats vann omedelbart våra hjärtan. Hit kommer vi att återvända.

Kvällen var trevlig och vi njöt av varandras sällskap tills den kyliga kvällsluften fick oss något trötta att dra oss tillbaka.

Fredagen bjöd oss på ett härligt väder. Några telefonsamtal från HBK medlemmar gjorde att vi till slut var 6 husbilar här på en mycket spontan träff. Att vi hade det mycket trevligt tillsammans behöver jag väl knappast påpeka. Dessutom var det en hundträff, det var 5 hundar här som busade runt. Dom fick springa lösa och härja vilt några stunder och dom hade de säkert jättekul.

Tänk att även lördagen bjöd oss på ett så strålande höstväder. Vi umgicks och hade det mycket trevligt tillsammans hela dagen. Mot eftermiddagen så tändes någon en grill och vi lade på grillen vad vi hade till hands och myste tillsammans.

Vi hade en underbart trevlig helg tillsamman med våra HBK Kamrater. Vi vill tacka så mycket för en mycket trevlig weekend tillsammans. Det betydde väldigt mycket för oss, när Hasse går gipsad, att få träffa våra husbilskamrater och att få komma ut och umgås med goda vänner.

Vi stannade även kvar tills måndag för att det var så underbart väder. Varför ha någon brådska när man inte behöver det? Vi anlände till Borås måndag eftermiddag mycket nöjda och glada med vår helg och spontanträff a la husbilsklubben!

100_0861.JPG

100_0866.JPG
 
Senast ändrad:
Inlägg
716
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: Spontanträff i Skruv

hej Eva
som altid er det herligt at læse det du skriver!
og vi fik selv lyst at besøge Skruv naturcamping.
hvor ligger den ? og er den åbent hele året ?
hilsen fra Marianne 788:spinny:
 

Dalek

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1524
Medlemskap
2024
Sv: Spontanträff i Skruv

Hej på er..
Det ser väldigt härligt ut på bilderna, när ni åker dit nästa gång så passa på att gå in till deras glasbruk. Ett litet men ack så trevligt ställe. Tack o hej från mej Tomas:)
 
F

F.d. 12259

Guest
Sv: Spontanträff i Skruv

Det är väll såna dagar då man kännar att livet är värt att leva, härligt. G:H:
 
Toppen