• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

12 Voltsprylar

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Hej

Jag tänkte tipsa om en sida på nätet med ett företag som säljer allt möjligt som kan vara bra att ha i en husbil. Jag har precis fått hem en hårfön som drivs med 12 Volt efter påtryckningar från min andra hälft om att detta är bland det viktigaste redskapet att ha med sig. Kostade endast 144 sek.
:twitcy:

Gå in på www.exergon.se. Beställer man direkt från dessa istället för återförsäljare kan man tjäna en liten hacka också. Listpriset för hårfönen var 180 sek men jag fick den alltså för 144 sek + frakt.

De har även mycket prylar för solceller och gasol.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: 12 Voltsprylar

Bra länk, tack!

Jag vill inte verka negativ men hårfönen lär nog bli en besvikelse. Vi hade en sådan men upptäckte ganska snart att den inte dög till att torka håret med :mad: . Men jag byggde om den till en elektrisk blåsbälg till grillen. Jag monterade helt enkelt bort värmeelementet i fönen och fick då en bekväm fläkt. Kräver dock kolgrill :) .
 

Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2024
Sv: 12 Voltsprylar

Hej hopp..

Har också köpt en 12 volt hårfön..på JULA 79:- lagom pris tycker jag.*men inte är det nån sprutt på den..:twitcy: håret torkar knappt..:twitcy: men den får hänga med ändå..:yes: JULA hade mkt 12 volts produkter..kolla vetja..till bra priser.:wub:

Dalahälsningar Lotta & Stefan
 
Senast ändrad:

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: 12 Voltsprylar

Satsa på en omformare och 230 V utrustning istället. Finns mycket utrustning under 1000 W t.ex. vattenkokare, hårfön och även brödrost.

Kurt
 

Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2024
Sv: 12 Voltsprylar

gokväll..

vi har en omvandlare som vi kör bla tv n på funkar kanonbra..men hårtorken..är för stark för den..hihi så det får bli den utan sprutt i med 12 v..
hälsn lotta & Stefan
 
Toppen