• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

blivande husbilsköpare

F

F.d. 12032

Guest
hej! Är det någon som kan ge mig lite tips vid inköp av husbil. Vi är två som vill pröva på livet med husbil.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: blivande husbilsköpare

Oj.. Det finns massor av tips och idéer om vad man ska köpa sig för husbil här i en massa olika trådar. En husbil är precis som ett hus, det finns inte två lika i princip. Man ska nog börja med att kolla hur stor bil man behöver, är man yngre eller äldre, klarar man av att klättra upp och nedför en stege på natten (alkovbil). Hur många ska man sova i den, ska man ha ett garage därbak (man kan tex ställa en eu-moppe eller motorcykel där). Ska man hålla sig i Sverige eller ska man åka utomlands med den. Vad har man för körkort. Hur mycket får den kosta mm. Ja det finns massor av frågor som ni säkert förstår..
 

StJeP

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: blivande husbilsköpare

Titta runt på olika firmor. Hyr en som ni tror kan vara något för er, då märker ni vad som är viktigt för er. Alla har vi olika åsikter om vad som är viktigast.
 
Toppen