• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya kartor från NAVTEQ

H

hianders

Guest
Besökte min telefon och navigatorleverantör för ett par dagar sedan. Där träffade jag förutom ägaren även en representant för GARMIN. Det var synd att jag inte hade min långa lista med navigationsfrågor med mej, men en del av dom kom jag ihåg ändå.;)
Han berättade att NAVTEQ har tillsammas med sina samarbetspartners gjort en rejäl restaurering av kartmaterialet. Ökad detaljrikedom och ny teknik för kartdesign.
Nya länder som t. ex. Ryssland finns med i "europakartan". Massor av nya POI. Många företag har kontaktat Garmin för att få vara med bland dom POI som levereras med nordenkartorna och man har då fått betala för detta.
Kamerafiler skall hämtas hos speedcam.tk enl. samma källa.
Kartorna kommer att vara tillgängliga efter Jul/Nyår och då även hos detaljister.

Förhoppningsvis finns ett nytt oprativsystem tillgängligt (för Garmin) vid samma tidpunkt så att vi kan utnyttja dom nya kartorna fullt ut.

Hälsn. Hasse A
 
Toppen