• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varmvattenberedare

F

F.d. 55270

Guest
Hej alla husbilsvänner.
Jag är ny medlem och vill ställa en fråga till er som har så god erfarenhet och tipps om varmvattenberedare.Vid första gången jag slå på knappen tänds v-berdaren, men slocknar efter någon minut.Sedan gör jag om samma sak och då brinner den längre,efter tre fyra försök brinner den stadigt ,så länge jag vill. Min fråga är det något fel eller ska det vara så.Jag har nästan full tub gasol.Med en soligare hälsning till er alla medlemmar som vänner.JONTE.
 

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Varmvattenberedare

Hej Jonte!

Du skriver inte vad du har förvarmvattenberedare om det är en kombination av panna eller en separat. Det låter dock som att du inte fått fram gasen direkt. Det brukar hända även med kylskåpet när man tar det i bruk första gången. När man tänt om det tre gånger brukar gasen vara framme och det är nog så med din beredare. Jag har en Truma 4002 den senaste pannan med en inbyggd varmvattenberedare och jag har tre val när det gäller varmvatten sommar 40 eller 60 grader och sedan vinter både värme och vatten 60 grader. Fjärde läget är bara för värme men har man fyllt vatten i beredaren blir det förstås varmt så länge pannan går vid värmebehov.
Campinghälsningar Curt Axelsson.
 
F

F.d. 55270

Guest
Sv: Varmvattenberedare

Curt Axelsson, ett stort tack för du svarade mig så fort och jag ber om ursäkt för jag inte uppgav vilken varmvattenberedare jag har . Det är en gammal bil jag har ,inte så ny som du har, men min bil är nybesiktad u.a, så gasolen är provad och min v-beredare heter Truma TYP B 10. Min tanke var om det kan bli något slagg på brännare eller liknande,men just nu fungerar den bra,så jag tror du har rätt, det kan finnas luft kvar när tuben varit borta. Ett stort tack och en vänlig hälsning från. JONTE.
 
F

F.d. 50008

Guest
Sv: Varmvattenberedare

Tag blås med tryckluft i avgasröret det kan var fukt.
Som gör att gnistan hamnar fel.
Fick deta tips av kille som håller på med gasol.
 
Toppen