• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS

RolfH

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2024
Vi skall ut och åka husbil i EU och skall införskaffa en GPS. Kan inet om dessa och har minimalt intresse för datorer, vill således ha en GPS som är enkel att handhava. Pris av mindre betydelse. Behöver ej vara bärbar men gärna stor skärm så man lätt ser.
Har blivet rekomenderad TOM-TOM 910 kan det vara ett bra val. Var handlar man bäst om man värdesätter personlig servic.
RolfH
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: GPS

Garmin 660 funkar bra,du lägger lätt upp egna intresseplatser den har även blåtand så du kan koppla upp mobiltelefonen mot den (handsfree) Den har hela Europakartan inlagd även forna östeuropa!Inte många andra gps som har det. Dom flesta andra har bara delar av Europa inlagda 660 är lite dyrare men betalar sig nog i längden tror jag eftersom man inte behöver köpa till kartdelar som ligger runt tusenlappen.
:yes:
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: GPS

Har provat ett antal men funnit att TomTom 710 passar mig bäst.
Det finns en hel del skrivet om detta på olika trådar i vårt forum. Kolla runt.
Det finns i senaste numret av Råd & Rön en test av GPS:er. Tyvärr är den testen belagd med copyright så jag kan inte lägga ut den här men länken till deras hemsida är
Råd & Rön på nätet - GPS
Om testen tycker jag att det inte är helt relevant med bedömningen avseende installationen. Den gör man en gång, må vara att det kan vara knepigt beroende på fabrikat men det viktiga är övriga bedömningar i testet.
 
Toppen