• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gran Canaria 3:e gången gillt

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Ja då var jag o husbilen här igen :D Härligt va tillbaks.

Kommer dock "fuska" o har köpt lägenhet, men åker med husbilen också. Vad gör man väl inte för sina 4-benta...;) Det blir för varmt i husbilen i solgasset för att lämna kompisen där någon längre stund.

Blir vi fler Svenska husbilar på ön i vinter? Det hade varit roligt! Vet iaf två som planerar skeppa över.

Eftersom jag alltid kommit från Algarvehållet har jag bara åkt Huelvafärjan. Där är bra för hundar m boxar under tak på däck m tillg dygnet runt o rastmöjl bredvid. Saknar min husbilshund så det blir nog en ny snart. :dog:
IMG_0630.JPG

Gamla stallkattens första promenad på Canarisk mark. Nu 16 år o lärde sig gå i koppel som 14-åring.
IMG_0631.JPG
 

Largu

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024
Sv: Gran Canaria 3:e gången gillt

Fortsätt gärna att skriva om er resa ! Ämnet är mycket intressant!
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Gran Canaria 3:e gången gillt

Hade nästan slut på diesel när jag körde ombord, vet ju att d är mkt billigare här. Nu har jag prec varit på BP i Doctoral, tömd och dubbelfylld. Gick i drygt 110 lit diesel, så jag tjänade nog några hundringar Gratis att tömma både grå o toakassetten. 2€ f 100lit vatten. Lyckades också spola av HBn runt om inkl tak o solcell f endast 1€.

Fin fyll-tömn station o dagens pris
IMG_4207.JPG
 
Toppen