• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpt en Ford triple e

F

F.d. 29268

Guest
Hej, har köpt en Ford triple e och har några frågor. Vore tacksam om någon ville hjälpa mig. Ska ut på första resan på fredag. Har anslutit elkabel men hittar inte hur man får igång det i bodelen. Behöver också veta hur man tömmer toatanken. Tyvärr fungerar inte bensinmätaren, hur mycket diesel drar den per mil. Har försökt nå förra ägaren, som meddelat firman vi köpt bilen på, att han gärna svarar på frågor. Han är just nu inte anträffbar och skulle gärna vilja veta lite mer innan fredag. Tacksam för hjälp
 

Stubbkoksare

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Kalix
HBK-Nr
14471
Medlemskap
2024
Sv: Köpt en Ford triple e

Hej! På den Triple E jag ägde så tömdes toatanken med en spak längst bak under bilen och även gråvattentanken med en annan spak. Spaken påverkade en skjutventil. Om du har en Ford V8 med 7,3 l diesel så räkna med en förbrukning på minst 1,8 l/mil.
Mvh/Håkan
 

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Sv: Köpt en Ford triple e

Hej ! På den jag hade så kunde man koppla om elen beroende om man körde på landström eller från elverket . Sitter en brytare under en soffa där man kan välja . Kolla den .
Har kört många mil med Ford Econoliner 7,3 L , hör av dig om du vill veta något mer så kanske jag kan ha tips .Med vänlig hälsning Sevallbo
 

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Sv: Köpt en Ford triple e

Hej ! På den jag hade så kunde man koppla om elen beroende om man körde på landström eller från elverket . Sitter en brytare under en soffa där man kan välja . Kolla den .
Har kört många mil med Ford Econoliner 7,3 L , hör av dig om du vill veta något mer så kanske jag kan ha tips .Med vänlig hälsning Sevallbo

Kom på ett tips , tanka inte med motorn igång , då lägger den av och det är ett lite helsike att få igång den igen .
 
Toppen