• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tung husbil i Polen

D

Daniel.B

Guest
Kom till Polen i dag och gick in på först mack och inskaffade en box för att få köra på deras vägar när våran bil väger 5000kg. Vi frågade kvinnan som hjälpte oss om vi måste lämna tillbaka boxen när vi lämnar Polen men hon sa nej. Jag har för mig att jag läst att man måste lämna tillbaka den men hittar inte den tråden nu. Något som vet?
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
805
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: Tung husbil i Polen

Du kan behålla boxen för att använda den nästa gång, jag har haft min 4 år nu, bara fyller på pengar ibland. Om du inte tänker resa igenom Polen igen så lämnar du tillbaka den när du lämnar landet så får du tillbaka panten, 120zt och eventuellt resterande pengar.
 
F

F.d. 15918

Guest
Hej, fortsätter i befintlig tråd. Har för mig att man bara måste ha dosa när man åker på avgiftsbelagda motorvägar, stämmer det? Vi tar färjan till Gdansk och kommer att bo i Sopot några nätter för att senare följa kusten till Tyskland. Behöver jag en dosa eller klarar jag mig utan?
Något annat jag bör tänka på, alla tips mottages tacksamt.

Mvh Nisse
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
805
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Det blir nog svårt, både efter Gdynia och några platser på vägen till Szczecin är det betalväg små bitar se på, kartan på Viatoll.pl. Dessa vägar är svåra att undvika, markeras enbart med ett litet märke, inga stora skyltar.
Kolla i Google maps street view.

upload_2018-6-8_21-12-7.png

upload_2018-6-8_21-4-7.png
 
Toppen