• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja).

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja).

Den står krocksäkert...Under färd står den i hyllan "hanskfacket" på passargerasidan i husbilen..stillastående varsomhelst. I personbilen Står den mellan sätena.
Har fungerat utmärkt...
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja).

Den står krocksäkert...Under färd står den i hyllan "hanskfacket" på passargerasidan i husbilen..stillastående varsomhelst. I personbilen Står den mellan sätena.
Har fungerat utmärkt...

Bra att du är nöjd med funktionen!

Vi valde bort lösa komponenter av krosksäkerhetsskäl. Samma anledning som man avråder från att ha lösa prylar i hatthyllan bak på personbilar. Högtalaren i fråga väger ju nästan 700g så det är vktigt (kan jag tycka) att den sitter fast på ett rimligt sätt så den inte riskerar fara omkring vid lättare krock (<50km/h).
 
Senast ändrad:

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja).

Att den står mellan sätena är inte krocksäkert. Bilar studsar, snurrar runt, välter vid krockar.
 
Toppen