• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

köpa cabby

MatsMari

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Olofström
HBK-Nr
25305
Medlemskap
2024
hej på er , är ny här.
Fundera på att köpa en Cabby 23 DB 06. är det någon som vet nått man ska kolla noga på . den har stått i många år hos handlare. Är det fel på dem som man ska tittar efter. Har ännu cabby husvagn i sammar ålder. Är en Cabby nörd.
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Sv: köpa cabby

Hej

Jag tror att det är ett bra köp. Den är byggd på ett Renault-chassi och de var klart bättre än Fiat 2006. Den har även Alde värme, vilket även det är bra. Den svaga punkten är lagren i framhjulen. De ska vara bytte på garantin. Renault-återförsäljarna hade dock ingen koll på husbils-chassina, eftersom bilarna tas in av återförsäljarna av husbilarna. Detta kan dock vara löst av Cabby, då bilarna är byggda i Sverige.

Är det ett bra pris på bilen, gör du troligen en bra affär. En varning lämnas dock för bilen har stått länge i bilaffären.

Motorn är en 3-liters Nissan diesel på 136 hk. Den är stark och pigg. Jag tror att den har kamkedja.

Mvh

Bert
 

MatsMari

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Olofström
HBK-Nr
25305
Medlemskap
2024
Sv: köpa cabby

Tack för svaret.
Jag visste inte om hjullagen. Den har ståt i många år oss handlarn . Är det vanligt att dem står i 5 , 6 år? Eller kan det vara något speciellt fel. Ska åka upp och titta på den , och provköra.
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Sv: köpa cabby

Jag tror att den vanligaste orsaken till att husbilen blir stående hos handlaren är att den är eller har varit felaktigt prissatt. En annan vanlig orsak är att bodelen är sliten eller illa skött.
 
Toppen